Gerdab.IR | گرداب

وبسایت آمریکایی اینفو وارز؛

آمریکا در حال بزرگنمایی تهدید سایبری علیه خود است

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰

وبسایت آمریکایی "اینفو وارز" نوشت: دولت آمریکا و رسانه ها به دلایل سیاسی، در حال بزرگ كردن تهدیدات سایبری هستند. این یك جزء كلیدی و مهم برای تلاش جهت نصب یك شبكه نظارتی نامنظم است.

به گزارش گرداب، وبگاه آمریکایی "اینفو وارز" در مقاله ای نوشت: پنتاگون اعلام كرده است كه نفوذهای رایانه‌ای از خارج را به عنوان اقدامات جنگی علیه آمریكا در نظر خواهد گرفت و با واكنش متعارف نظامی به آنها پاسخ خواهد داد.

به گفته این منبع، ظاهرا آمریكا و اسرائیل، زمانی‌كه كرم یارانه‌ای "استاكس‌نت" را وارد یكی از شبكه‌های كامپیوتری مرتبط با تاسیسات هسته‌ای ایران كردند، این دكترین را به كار گرفتند. با توجه به اینكه ایران، آمریكا و اسرائیل را هدف تهاجم قرار نداده بود‌، ( كرم استاكس‌نت) نشان‌دهنده این است كه تلاش‌های جنگ سایبری آمریكا علیه دشمنان رسمی به قابلیت‌های تهاجمی محدود نمی‌‌شود.

یكی از مقامات ارتش به روزنامه  "وال‌استریت" گفت: «اگر شما شبكه برق ما را خاموش كنید، این احتمال وجود دارد كه ما یك موشك را از درون یكی از دودكش‌های منزل شما، پائین بفرستیم.»

بر اساس اعلام این روزنامه، هدف این برنامه پنتاگون، تا حدی هشدار به دشمنان بالقوه در رابطه با پیامدهای تهاجم به آمریكا است.

پنتاگون سال گذشته میلادی یك فرمان جدید را به سرپرستی ژنرال "كیت الكساندر"، رئیس سازمان امنیت ملی، جهت تحكیم امنیت شبكه نظامی و اقدامات تهاجمی  تعیین كرد.

بر اساس اظهارات روزنامه "نیویورك‌تایمز"، احتمال دارد اقدامات تهاجمی شامل خاموش كردن بخشی از شبكه كامپیوتری دشمن برای جلوگیری از یك حمله سایبری باشد. این روزنامه گزارش داد كه آنها عملیات‌هایی هستند كه كامپیوترها و یا شبكه‌های هدف را تخریب، مختل می كنند و یا (عملكرد) آنها را تنزیل درجه می‌دهند.
 
اینفووارز افزود: پنتاگون حداقل از سال 2003 میلادی، فضای سایبری را به عنوان یك میدان جنگ در نظر گرفته است.

در اكتبر سال 2003، "دونالد رامسفلد"، وزیر دفاع آمریكا قانونی محرمانه را برای این دستورالعمل محرمانه 74 صفحه‌ای امضا كرد. بر اساس این گزارش، استراتژی "دفاع عمیق وزارت دفاع آمریكا" باید بر پایه این فرض اجرایی شود كه این وزارت همچنان كه با یك سیستم تسلیحاتی می‌جنگد، با شبكه نیز جنگ خواهد كرد.

حملات گزارش‌شده به شبكه كامپیوتری پنتاگون باعث تقویت بیشتر این تصور شده است كه دشمنان حیله‌گر، در حال جنگ در فضای سایبر با آمریكا هستند.

این منبع می نویسد: حملات اخیر به سیستم‌های خود پنتاگون – به علاوه تخریب برنامه هسته‌ای ایران از طریق كرم رایانه‌ای استاكس‌نت– تلاش‌های آمریكا جهت توسعه یك رویكرد رسمی‌ برای حملات سایبری، ضرورت های جدیدی ایجاد کرده است.

روزنامه "نیویورك‌تایمز"، آگوست گذشته گزارش داد: پنتاگون، تعدادی از حملات ادعا شده، از جمله مهم‌ترین نقض‌ كامپیوترهای ارتش آمریكا را كه تاكنون اتفاق افتاده، منتشر كرده است یك رویداد مربوط به سال  2008 میلادی كه در آن یك عامل جاسوسی خارجی از یك فلش برای آلوده‌كردن كامپیوترها، از جمله كامپیوترهایی كه از سوی فرماندهی مركزی در مناطق نظارت جنگی در عراق و افغانستان استفاده می‌شدند، استفاده كرد.

در ماه مه سال 2010 میلادی، "ریچارد كلارك"، یكی از مشاوران سابق "بیل كلینتون" و "جورج بوش"، هشدار داد كه آمریكا باید برای (مقابله با) یك حمله سایبری آماده شود، كلارك مدعی شد كه این حمله می‌تواند در مدت كمتر از 15 دقیقه، تخریبی به اندازه حادثه 11 سپتامبر داشته باشد.

"اینفو وارز" تاکید کرد: دولت و رسانه‌ جمعی، تهدید حاشیه‌ای حملات یارانه‌ای در طول چندین سال اخیر را زیادی بزرگ كرده‌اند.

در اواخر فوریه سال 2010 میلادی، "سی.ان.ان"، یك تبلیغ حرفه‌ای را با عنوان "واكنش‌ تند سایبری" ارائه كرد كه وقوع یك حمله سایبری علیه آمریكا را مسلم اعلام كرد. این سناریوی پخش‌‌شده، از سوی ژنرال "مایكل هایدن"، مدیر سابق سیا و مامور اجرایی كمیسیون حادثه 11 سپتامبر، جمهوری‌خواه سابق، "لی هامیلتون" و فرماندار سابق، "توماس كین" به وجود آمد.

سایر دست‌اندركاران دولت و انواع نهادهای شركت‌كننده؛ "مایكل چرتاف"، وزیر اسبق امنیت كشور آمریكا و "جان مك‌لافلین"، رئیس سابق سیا بودند. این سناریو، یك سناریوی ترسناك از انهدام شبكه‌های برق و چشم‌انداز آمریكا در سرازیری اعصار تاریك را متصور شد.

ما در آن زمان پرسیدیم كه یك كشور چطور باید با این تهدید برخورد كند؟ ایجاد ائتلاف گارد ملی برای مقابله با جمعیت غیرقابل‌كنترلی كه در فقدان برق، كنترل خود را از دست می‌دهند. ملی كردن شركت‌های خدمات رفاهی برای تامین برق سازمان امنیت ملی و دولت.

شركت‌كنندگان، اهدای قدرت‌های جدید به ریاست‌جمهوری را نیز پیشنهاد كردند. جای تعجبی ندارد، آنها اعلام كردند كه رئیس‌جمهور در قانون اساسی، اجازه انجام اقدامات بی‌سابقه علیه كشورها و بخش خصوصی را دارد.

روزنامه "ساكرامنتو" گزارش داد: در آوریل سال گذشته، "لئون پانتا"، رئیس سیا، اعلام كرد كه آمریكا روزانه با هزاران حمله سایبری در شبكه‌های اینترنتی خود روبروست. این حملات از روسیه، چین، ایران و حتی از طرف هكرها سرچشمه می‌گیرد.

"اینفو وارز" ادامه داد: دولت آمریکا و رسانه جمعی به دلایل سیاسی، در حال بزرگ كردن تهدید یك حمله سایبری هستند. این یك جزء كلیدی و مهم برای تلاش جهت نصب یك شبكه نظارتی نامنظم است.

روزنامه "بوستون" می‌نویسد: این نگران‌كننده است كه بسیاری از مردم، بدون درخواست مدارك بیشتر،‌ ادعاهای كاخ سفید درباره امنیت سایبری را به عنوان یكی از مشكلات كلیدی امنیت ملی را پذیرفته‌اند. بیشتر این اطلاعات از طریق سازمان‌های فوق امنیتی دولت و كمپانی‌های امنیت سایبری – كه از نگرانی‌های عمومی منافع تجاری می‌برند- جمع‌آوری شده است.

اینفووراز در پایان مقاله خود آورده است: در حال حاضر،  تهدید مفروض سایبری كه از سوی پنتاگون، بزرگ جلوده داده شده است، به دشمنان خارجی محدود نیست.

منبع: مشرق