Gerdab.IR | گرداب

فکر بکر برای مقابله با نفوذی های جمهوری اسلامی

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۰

كارشناس شبکه اندیشه: «نمی توان تضمین صد در صدی از عدم نفوذ نیروهای اطلاعاتی پیدا کرد.»

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، مدیر شبکه اندیشه ، 28ژوئن (7تیر) از مهمان برنامه خواست تا توضیح بدهد که با وجود عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی که حتما حضور دارند چه کار می کنید که اینها شما را فلج نکنند و شاهد دوباره داستان مدحی در نهاد مردمی نباشیم؟ و چه تضمینی وجود دارد که چنین اتفاقی نیفتد؟

بیژن کریمی که به عنوان عضو هیئت امنای نهاد خودخوانده مردمی در این برنامه شرکت کرده بود با تأکید بر اینکه: «نمی توان تضمین صد در صدی از عدم نفوذ نیروهای اطلاعاتی پیدا کرد»، برای طفره از جواب دادن به طرح سؤالی پرداخت: «مسئله این است که آیا کل سیستم به طور کلی برای خودش پادزهری را پیدا خواهد کرد که علی رغم ضربه هایی که ممکن است بخورد به جلو برود و همچنان روی پای خود بایستد؟ به نظر می آید این مسئله بیشتر باید مورد نظر گرفته شود.»

وی افزود: «ما می توانستیم کاری که سالیان دراز است به طور مستمر در اپوزیسیون انجام می شود را در نهاد مردمی انجام دهیم؛ یعنی در را به سوی افراد ببندیم و تنها به کسانی که اعتماد داریم اجازه ورود به اتاق بدهیم ولی نتیجه مثبتی ندارد چرا که این باعث نمی شود که مردم به این گروه های سیاسی یپیوندند و بدون اینکه شناخته بشوند حرفشان را بزنند.»

البته وی توضیح نداد که اگر اپوزیسیون تاکنون در را تنها به روی افراد مورد اطمینان باز می کردند پس چرا این روزها هنوز از تب و تاب و وحشت ظهور مدحی دیگر بیرون نیامده اند؟!

این کارشناس در ادامه طفره رفتن از جواب مدیر شبکه افزود: «ممکن است در سطوح بالا سعی کنید که جلوی این نفوذ را بگیرید که در نهاد مردمی این بحث قابل مطرح کردن است و باید ببینیم که چه راه حل هایی وجود دارد و در تمام سیستم دموکراتیک مسئله به همین صورت است و مردم دور هم جمع می شوند و می بینند که چه راه حلی برای مشکلی که جلوی رویشان است پیدا می کنند. به هر حال تصمیم نهایی از سوی افرادی صادر می شود که در واقع منتخبین مردم هستند و ما باید سعی کنیم که در آن سطوح عامل نفوذی وارد نشود.»

وی ادامه داد: «ما هم سوابقی در این کار داریم. بسیاری از این افراد هستند که سالیان دراز در گروه های سیاسی کار می کنند و خیلی مشکل نیست که بفهمند چه کسی کار بخصوصی می کند[!] ولی در عین حال از پیش به هم میهنان اطلاع می دهیم که چه بسا ممکن است این حوادث اتفاق بیفتد و این هم میهنان هستند که باید تشخیص بدهند.»

کارشناس این شبکه لس آنجلسی که به نظر می رسید فراموش کرده بود چند دقیقه قبل گفته است نمی توان تضمینی برای عدم نفوذ نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی داشت، بالاخره در پایان اظهاراتش پرسش مدیر شبکه را پاسخ داد و گفت: «اگر باهم متحد باشیم این 10، 20 نفر نفوذی بالأخره شناسایی می شوند و کنار خواهند گذاشته شد[!]».