به گزارش
گرداب، بنا به نتیجه به دست آمده در این تحقیقات بیش از 500 میلیون نفر کاربر این سایت با اشتراک گذاشتن شایعات و قصه هایشان درباره دیگران هم از نظر احساسی برانگیخته می شوند و هم علاقه شان را با کسب اطلاع از زندگی دیگران ارضا می کنند.
"جونا برگر"، دانشمند آمریکایی و یکی از اعضای اصلی تیم تحقیق معتقد است، عکس العملهای قوی احساسی از جمله خنده و شادی و یا حتی عصبانیت می تواند میزان استفاده از این سایت و به اشتراک گذاشتن این احساسات با دیگران را تشدید کند. دلیل موفقیت فیسبوک و تا حدی توییتر در واقع ارتباط مستقیم آنها با ذهن کاربر است.
دکتر برگر با اشاره به این نکته که با استفاده از این سیستم می توان به بهبود تجارت اینترنتی کمک کرد، گفت: «اگر مسئله ای سبب ناراحتی و یا عصبانیت شما شود احتمال اینکه خیلی سریع در فیس بوک آن را با سایرین در میان بگذارید، زیاد است و موضوع برانگیخته شدن احساسات شما از خواندن خبر و یا گرفتن اطلاعات، عامل اصلی این رفتار خواهد بود.»
در این تحقیقات همچنین مشخص شد هر میزان، این اخبار بتوانند غیر منتظره و تکان دهنده باشند، میزان برانگیختگی احساسات درکاربر قوی تر خواهد بود و او را بیشتر به اشتراک گذاشتن آن در فیس بوک ترغیب خواهد کرد. برای مثال وجود تیترهای تند در نسخه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، کاربران فیسبوک را راغب کرده تا بیشتر خواندن مقالات این روزنامه را به سایرین پیشنهاد دهند.
از سوی دیگر به دنبال تلاش انگلیسیها برای یافتن نام فوتبالیست خائن (رایان گیگز) به همسرش در ماه گذشته و همچنین تعقیب ماجراهای خانوادگی گیگز پس از رسوایی اخلاقی اش، میزان کاربران فیس بوک و توییتر در انگلستان به ترتیب شش و پنج درصد افزایش پیدا کرد و فیس بوک موفق شد برای اولین بار سایت مایکروسافت را در تعداد کاربر پشت سر بگذارد.
منبع:
جهان