Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "اسکالپل"

انبیاء آمده‌اند بفهمانند به ما که قضایا چی است

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰

امام خمینی فرمودند: «انبیاء آمده‌اند که ما را هوشیار کنند، تربیت کنند. انبیاء برای انسان آمده‌اند و برای انسان‌سازی آمده‌اند.»

گرداب- امام خمینی رحمة الله علیه در دیدار با علماء در آستانه دومین انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند: «ما باید ادراک این معنا را بکنیم. انبیاء آمده‌اند که ما را هشیار کنند، تربیت کنند. انبیاء برای انسان آمده‌اند و برای انسان‌سازی آمده‌اند. کتب انبیاء، کتب انسان‌سازی است. قرآن کریم کتاب انسان است. موضوع علم انبیاء، انسان است. هر چه هست حرف با انسان است. انسان منشاء همه خیرات است و اگر انسان نشود، منشاء همه ظلمات است. در سر دو راهی واقع است این موجود. یک راه، راه انسان و یک راه، راه منحرف از انسانیت تا از چه حیوانی سر بیرون بیاورد.



تعلیم تنها، تعلم تنها، فقه تنها، فلسفه تنها، علم توحید تنها، فایده ندارد تا مقرون با اسم رب نباشد. اقراء بسم ربک... بسم ربک الذی خلق. همه خلق را به اسم رب نسبت می‌دهد. اسم رب مبداء همه خلق‌هاست. خلق است، خلق مطلق. اقراء بسم ربک الذی خلق.

درس هم بخوانید بسم ربک الذی خلق. مباحثه هم بکنید به اسم رب. نه همان اول بگوئید بسم الله الرحمن الرحیم. بفهمید قضیه چی است... بفهمید قضیه چی است... انبیاء آمده‌اند بفهمانند به ما که قضایا چی است. ما همه حیران، سرگردان. همه عالم سرگردانند. نمی دانند قضایا چی است.

اینهائی که ادعای انسان‌شناسی و اسلام‌شناسی می‌کنند، ادعا است. کی انسان را می‌شناسد و کی اسلام را؟ یک پرده‌هایی، یک ورق‌های بسیار مختصری، یک ورق‌های بسیار مختصری از اسلام وقتی که کسی بشناسد، خیال می‌کند که انسان را شناخته، اسلام را شناخته...»

اسکالپل