Gerdab.IR | گرداب

گوگل بیش از 11 میلیون وب‌سایت را بست

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰

شرکت گوگل، با اعلام استاندارد نبودن و بدافزار بودن 11 میلیون سایت موجود در ساب‌دامین co.cc، دست به مسدود کردن تمامی آنها زد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، گوگل در اقدام اخیر خود بیش از 11 میلیون وب سایت را در لیست سیاه خود قرار داده و آنها را مسدود کرد. پس از اینکه گوگل تشخیص داد حجم زیادی از وب‌سایت‌هایی که به صورت رایگان در ساب‌دامین co.cc ثبت شده‌اند، مناسب وب نیستند، دست به از کار انداختن و بستن آنها زد.

"مت کاتس"، کارشناس مسائل بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل در اکانت گوگل پلاس خود نوشت: شرکت گوگل این حق را دارد تا در صورتی که تشخیص دهد بخش عمده‌ای از سایت‌های موجود در یک فری‌هاست از کیفیت پایینی برخوردار بوده و یا نقش اسپم را ایفا می‌کنند، آنها را مسدود کند.

در نتیجه، پس از اینکه گوگل تشخیص داد که بخش عمده‌ای از محتوای فری‌هاست co.cc به صورت بدافزار بوده و پایین‌تر از استانداردهای اینترنتی این شرکت است، 11 میلیون سایت موجود در آن را مسدود کرد.

سایت "The Register" اعلام کرده است که حوزه .cc دو برابر دیگر حوزه‌ها، دارای ویژگی پیشینگ (فیشینگ) و یا همان سرقت اطلاعات حساس کاربران است، که عامل آن ساب‌دامین این حوزه یعنی co.cc تشخیص داده شده است. در این ساب‌دامین 11 میلیارد و 383 میلیون و 746 هزار سایت به صورت رایگان ثبت‌نام کرده بودند.

"جان مو"، یکی از کارکنان گوگل در این خصوص اظهار کرده است: «اگر فکر می‌کنید سایت شما مطابق با دستورالعمل‌های وب‌مستر است، می‌توانید درخواست بازنگری خود را به صورت کتبی به گوگل ارائه دهید.»

در حال حاضر این 11 میلیون سایت، چه بدافزار باشند و چه نباشند، جزء لیست سیاه گوگل قرار گرفته و بسته شده‌اند.