Gerdab.IR | گرداب

در گفتگوي ويژه خبري:

اعلام جزئيات بيشتري از دستگيري اعضاي شبکه سازمان يافته جنگ سايبري

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸

بررسي يک ساله اين شبکه نشان داد که آنها در اين مدت 86 ميليون سرويس وي پي ان و فيلتر شکن را به صورت مجاني به اعضاي خود داده اند

جزئيات بيشتري از فعاليت، اهداف و دستگيري اعضاي شبکه هاي سازمان يافته جنگ سايبري اعلام شد.
به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزي خبر، در برنامه گفتگوي ويژه خبري يک شنبه شب شبکه دوم سيما، جعفري دولت آبادي ، دادستان عمومي و انقلاب تهران، اتهام دستگير شدگان پرونده اخير را جرايم امنيتي از جمله جمع آوري و ارسال اطلاعات به خارج، انتشار اخبار دروغين 72 کشته پس از انتخابات،
جمع آوري اطلاعات در باره دانشمندان هسته اي و هک و نفوذ به برخي پايگاه هاي ايراني ذکر کرد و گفت: ما از ماهها قبل اشراف خوبي به فعاليت هاي آنها داشتيم و در حالي تصور مي کردند کسي بر آنها مشرف نيست.
وي به مقطع کنوني دستگيري اين افراد اشاره کرد و افزود: ما بايد مستندات را براي تحقيقات قضايي دقيق مي کرديم و از طرف ديگر به عناصر اصلي مي رسيديم، بنابر اين اکنون بهترين مقطع بود.
جعفري عوامل درگير در اين شبکه ها را به سه دسته اصلي خارج نشين، اصلي داخلي و فريب خوردگان تقسيم کرد و گفت: عوامل خارجي را از طريق پليس بين الملل تعقيب مي کنيم، افراد اصلي داخل هم که حدود 30 نفر مي شدند، دستگير شده اند ولي کساني که ناآگاهانه و بدون آن که بدانند براي منافقين و امريکا کار مي کنند، احضار و به آنها تذکر داده شد.
وي افزود: آنها وقتي متوجه شدند همه اظهار ندامت کردند.
دادستان تهران، پرونده اين افراد را در مرحله بازپرسي ذکر کرد و گفت: سرعت کار خيلي خوب است و اميد مي رود که سال آينده پرونده به دادگاه ارسال شود.
وي افزود: بايد توجه داشت که با نظارت خانواده ها، اينترنت مي تواند به جاي تهديد به فرصت تبديل شود و از طرف ديگر مسائل خصوصي خانواده ها از اين راه در اختيار افراد مسئله دار قرار نگيرد.
صادقي، معاون فني و سايبري سپاه نيز با اشاره به دستگيري عوامل دو شبکه اينترنتي شامل ايران پروکسي و شرکتي تحت پوشش حقوق بشري گفت: ما متوجه شديم ايران پروکسي شبکه اي است که از سوي سردمداران امريکا ايجاد شده و عمده فعاليت آن ايجاد امنيت براي اعضا و کاربران خود است به شکلي که آنها بدون نگراني از شناسايي شدن، در فضاي مجازي فعاليت کنند.
وي افزود: اهداف کلان آنها تخليه بانک هاي اطلاعاتي کشور، نفوذ و خرابکاري در پايگاههاي اطلاع رساني کشور و ايجاد بستر امن براي ارسال خبر به کشورهاي غربي از جمله شبکه هاي راديويي و تلويزيوني مانند راديو زمانه،‌ راديو فردا و تلويزيون صداي آمريکا (وي او اي)‌ بود.
صادقي تصريح کرد: بررسي يک ساله اين شبکه نشان داد که آنها در اين مدت 86 ميليون سرويس وي پي ان و فيلتر شکن را به صورت مجاني به اعضاي خود داده اند و مديران آنها هم براي اين خدمات مبالغي را به صورت دوره اي و ماهيانه از امريکا در حساب خود دريافت کرده اند.
معاون فني و سايبري سپاه پاسداران نکته قابل توجه در اين شبکه را کشف تجهيز نرم افزار ها و فيلترشکن هاي اين شبکه به ابزارهاي نفوذ (تروجان) براي تخليه اطلاعات شخصي و خصوصي افراد ذکر کرد و گفت: از اين راه براي جذب و همسو کردن برخي عناصر استفاده شده است.
وي افزود: شبکه دوم به نام فعالان حقوق بشر که از سال 5-84 تاسيس شد و و قتي ما سابقه اينها را دنبال کرديم به فردي به نام کيوان رفيعي رسيديم که در ماجراي 18 تير 1378 دستگير شده بود.
معاون فني و سايبري سپاه پاسداران تصريح کرد: وي به همراه صادق نقاش و بهروز تهراني که از سازمان منافقين هستند با توجه به برد نداشتن منافقين در کشور،‌ ايده اين پوشش را مطرح مي کنند و به واسطه ارتباطي که با امريکايي ها برقرار مي کنند و تاييد آن سازمان به واسطه يکي از رابطين خود، آنها شروع به تشکيل مجموعه و عضوگيري مي کنند.
صادقي سپس با اشاره به انتقال رفيعي به يکي از کشورهاي همسايه در سال 86 و آشنايي وي با جمال حسيني (که توسط بني صدر و ماهوتي وارد منافقين شده بود) سازماندهي افراد را در کشور به همراه جمع آوري اخبار آغاز کردند.
وي افزود: با گسترده تر شدن فعاليت شبکه آنها بايد افراد ديگري را که چهره رسانه اي بودند به مجموعه وصل مي کردند از اين رو با احمد باطبي ارتباط برقرار کرده و وي نيز با تشکيل پرونده جعلي پزشکي و در ايام مرخصي استعلاجي در نوروز 87 از مرز غربي کشور خارج مي شود.
صادقي تصريح کرد:‌ وي سپس به کيوان رفيعي مي پيوندد و از آنجا با ماموريت خاص به امريکا مي رود.
معاون فني و سايبري سپاه پاسداران در ادامه گفت: ماموريت وي ارتباط با سردمداران امريکا و فعاليت رسانه اي بود و از صداي امريکا (وي او اي) ماهانه 4 هزار دلار حقوق دريافت مي کرد.
وي افزود: باطبي ارتباطاتي را با مايکل لدن، پرل و حتي جلسه اي هم با خود بوش برقرار و در سناريوي بي تباتي ايران شرکت مي کند. باطبي اکنون در يکي از منازل مسکوني کارمندان وزارت خارجه امريکا سکونت دارد.
صادقي اشاره به تحريم هاي مختلف امريکا عليه ايران گفت: آنها چون احساس کردند در فضاي اينترنت مي توانند اهداف خود را به پيش ببرند به رفع تحريم در اين زمينه اقدام کردند و هزينه هاي گزافي هم در اين راه انجام مي دهند از جمله تصويب 45 ميليون دلار براي جرياناتي که همسوي منافع امريکايي ها عمل مي کنند.
وي افزود: در وقايع اخير هم امريکايي ها بيشترين سرمايه گذاري را در فضاي مجازي کردند و طرح هايي مثل کشته سازي 72 نفر را عملي کردند که براي اين کار رابط منافقين اسامي 72 نفر را به کيوان رفيعي و او هم به مخملباف مي دهد و از آنجا به وسيله اي ميل به عين ب در ايران مي رسد که وي هم به راحتي آنها را پخش مي کند.

صادقي تصريح کرد: ماجراي دروغين سعيده پورآقايي هم از همين دست بود.
معاون فني و سايبري سپاه پاسداران با تاکيد بر توانمندي متخصصان کشورمان گفت: امريکايي ها فکر مي کنند چون فناوري در اختيار خود آنهاست، هر اقدامي را اعم از درست کردن گروه عليه نظام مي توانند،صورت دهند ولي من اين اطمينان را به مردم مي دهم که با تلاشهاي بي وقفه و شبانه روزي، امريکا در اين صحنه هم قطعا شکست خواهد خورد.
در اين برنامه همچنين سراج، کارشناس مسائل سياسي هم با بيان مفاهيم تهديد و قدرت هوشمند گفت: تحولاتي که در چند سال اخير در کشور ما رخ داده و رويکرد و مقبوليت به ارزشهاي و گفتمان انقلاب پديده آمده است و از طرف ديگر گفتمان ليبراليسم و سکولاريسم به کنار رفته است، براي ما قدرت نرمي ايجاد شده که به معني هويت سازي و بازدارندگي است که موجب همراه سازي افکار عمومي دنيا و منطقه با ما مي شود.
وي افزود:اين بازدارندگي هم موجب دست يابي ما به فناوري هاي پيشرفته و ممانعت از تحرک ناتو در کشور و شکستن تعليق با هدف توليد سوخت هسته اي شد.
سراج تصريح کرد:‌ در سال 84 يک مرکز تحقيقات راهبردي وابسته به رژيم صهيونيستي با توصيه به جا به جايي قدرت در ايران، راهکار مقابله را از سه راه اعمال فشارهاي بين المللي، رواني و جنگ نرم، مبارزه هاي پي در پي و تحريم هاي اقتصادي و نارضايتي بين مردم ذکر کرد تا در نتيجه ميانه روها روي کار بيايند.