Gerdab.IR | گرداب

فراخوان هكرهای ناشناس برای براندازی نظام سياسی آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰

گروه هكري Anonymous قصد دارند با جذب افرادي كه با تفكرات واهداف آنها موافقند يك حزب سياسي زيرزميني راه اندازي كرده و به طور جدي با نظام سياسي فعلي آمريكا كه از نظر آنها فاسد است، مبارزه كنند.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از كامپيوترورلد نوشت: Anonymous اعلام كرده حتي افرادي كه با روش هاي آنان موافق نيستند هم مي توانند به اين حزب زيرزميني بپيوندند و آنها را همراهي كنند.

پيش از اين از پتانسيل وب و اينترنت براي سازمان دهي اعتراضات سياسي و اجتماعي در جهان غرب به طور گسترده استفاده شده اما اين اولين بار است كه يك گروه هكري از برنامه هاي خود براي سازماندهي سياسي در فضاي سايبري قرار مي دهد و تلاش مي كند از ماهيت بدون مركز وب براي شكل دهي به ساختارهاي سياسي و تاثيرگذاري بر آن بهره بگيرد.

اين گروه چند روز قبل با انتشار ويدئويي اعلام كرده بود عمليات هكري و حملات موسوم به DOS را متوقف خواهد كرد و تلاش مي كند نظم موجود را از درون بازسازي و نوسازي كند. به نظر مي رسد استفاده از چنين روش هايي در جهت جلب نظر مثبت و همراهي رسانه ها و گروه هاي مدني موثر باشد، اما ميزان كارآيي واقعي آنها در پرده اي از ابهام است.

Anonymous اعلام كرده كه در مرحله فعلي قصد دارد يك گروه مدافع بزرگ را در فضاي مجازي سازماندهي كند و با استفاده از ظرفيت هاي قانوني از آزادي و حقوق مدني در فضاي مجازي دفاع كند. اين گروه همچنين وب سايتي به نام حزب Anonymous در آمريكا را تاسيس كرده تا به طور خاص بر سياست در آمريكا متمركز شود. اين گروه ايجاد شفافيت و افزايش حس مسئوليت در دولت، نهادهاي مدني و در ميان عموم مردم را هدف اصلي از راه اندازي اين وب سايت و گروه مدافع اعلام كرده است.

در اطلاعيه اي كه در اين وب سايت منتشر شده آمده است: از تمامي اعضاي سنا و كنگره كه شرافتي در وجودشان باقمي مانده مي خواهيم تا از احزاب فاسدشان استعفا كنند و و به فراخوان ما براي پايان دادن به نظام فعلي بپيوندند.

اعضاي Anonymous اميدوارند با تغيير روش ها و دوري از هك و خرابكاري بتوانند توجه ديگر گروه هاي هكري و مردم ناراضي از فساد و تبعيض در نظام سياسي آمريكا را به خود جلب كنند.

كارشناسان معتقدند گروه Anonymous با چنين موضع گيري هايي خشم كاخ سفيد را بر مي انگيزد و تلاش براي شناسايي و دستگيري اعضاي آن جدي تر و گسترده تر خواهد شد.