Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی اسرائیل در گوگل پلاس و فيس‌بوک

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰

طراحي يك برنامه كاربردي كه به كاربران مرورگرهاي فايرفاكس و كروم اجازه مي دهد اطلاعات حساب كاربري خود در فيس‌بوك را در زمان استفاده از گوگل پلاس مشاهده كنند، باعث نگراني هاي امنيتي گسترده شده است.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از آي‌دي‌جي نوشت: اين برنامه كوچك به گونه اي كد نويسي شده كه به روزرساني حساب هر كاربر در فيس بوك را هم از طريق پلاتفورم گوگل پلاس ممكن مي كند.

كارشناسان امنيتي هشدار داده اند كه در صورت استفاده از اين برنامه نقض حريم شخصي كاربران به راحتي ممكن خواهد بود و اطلاعات محرمانه آنها در معرض ديد قرار مي گيرد.

آنچه كه گمانه زني ها در مورد مشكلات امنيتي اين برنامه را بيشتر كرده طراحي آن از سوی يك موسسه صهونيستي به نام Crossrider است كه در فلسطين اشغالي واقع است. اسرائيل سابقه طولاني در زمينه جاسوسي از فيس بوك و تلاش براي يافتن اطلاعات از مخالفان و نيروهاي حامي انتفاضه دارد و بيم آن مي رود كه اين برنامه هم به همين منظور طراحي شده باشد.

متخصصان امنيتي با بررسي كدنويسي اين برنامه تصريح كرده اند كه اين برنامه كامل نيست و حفره هاي امنيتي و آسيب پذيري هاي متعددي دارد. "كوبي مناخيم"، رئيس اين شركت هم اذعان كرده كه اين برنامه در عرض يك روز طراحي شده و بنابراين مي توان حدس زد چنين برنامه اي تا چه حد داراي اشكالات عمدي و غيرعمدي است.

يك كارشناس امنيتي كه نامش فاش نشده هم اظهار داشت كه اين برنامه مانند يك بدافزار عمل مي كند تا يك برنامه معمولي. اين برنامه بعد از بارگذاري براي هر بار اجرا يك فايل خارجي JavaScript را هم راه اندازي مي كند و همين مسئله ترديد در مورد علت اصلي طراحي آن را بيشتر كرده است.