Gerdab.IR | گرداب

روایت آيات القرمزی از زندان آل خلیفه

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰

يک شاعره بحريني که به تازگي از زندان آزاد شده است، مي­گويد که از سوی افسران پليس زن و مرد بحريني تحت شکنجه روحي و جسمي قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، آيات القرمزي در يک مصاحبه اختصاصي با شبکه پرس تي‌وي اظهار داشت: «آن‎ها 9 روز، صبح و ظهر و شب من را مورد ضرب و شتم قرار دادند... آن‎ها من را بسيار بسيار زياد کتک زدند و هربار از سوی بيش از يک نفر مورد ضرب و شتم قرار مي‌گرفتم؛ هم زن و هم مرد.»

آيات القرمزي که با عنوان "شاعره آزادي" مورد ستايش قرار گرفته است، در ادامه نقل تجربه تلخ خود در زندان‌هاي رژيم بحرين، گفت که بازجويان و محافظان زندان به وي اجازه استفاده از سرويس بهداشتي نداده و با لحن و کلماتي بسيار توهين‎آميز و موهن نسبت به وي و خانواده‌اش سخن مي‌گفتند.

اين شاعره همچنين با تاييد اينکه زندانبانان وي را تهديد به مرگ و خانواده اش را تهديد به آزار کردند، افزود: «آن‎ها با بيان اينکه اعتراف تنها راه براي اين است که مورد عفو پادشاه بحرين قرار گرفته و از ضرب و شتم بيشتر و تجاوز کلامي و ديگر شکل‌هاي شکنجه در امان باشم، من را مجبور به اعتراف کردند.»

القرمزي در ادامه خاطر نشان کرد که عليرغم تهديد‌هاي مکرر مقامات بحريني مبني بر اينکه در صورت مصاحبه با رسانه‌ها دوباره زنداني ‌مي‌شود، تاکید کرد که ترسي ندارد و به بيان مطالبات مردم بحرين ادامه مي‌دهد.

بر پايه اين گزارش، القرمزي 30 مارس به علت سرودن شعرهاي ضد دولتي در ميدان مرواريد منامه پايتخت بحرين دستگير شد.

وي سپس به اتهام انجام اقدامات تحريک‎آميز و توهين به اعضاي خاندان آل خليفه به يک سال زندان محکوم شد.

اين شاعره 20 ساله روز شنبه اعلام کرد که حبس وي در حال حاضر به حصر خانگي تبديل شده است ولي وعده داد که به مبارزات آزادي‎خواهانه خود ادامه دهد.

القرمزي با اشاره به تعهدنامه‌اي که وي مبني بر عدم نقض شرايط حصر خانگي و نپويستن به اعتراضات و مصاحبه با رسانه­ها امضا کرد، افزود: «من از يک تکه کاغذي که امضا کردم ترسي ندارم.»

همچنين اعضاي خانواده اين شاعره نيز اظهار داشتند که مسئولان زندان وي را مجبور به تميز کردن توالت‌هاي کثيف با دستان خود کردند.