Gerdab.IR | گرداب

مرگ خبرنگار افشاگر شنود تلفنی در انگليس

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۰

جسد خبرنگار سابق نشريه "نيوز آو د ورلد" که درباره وقوع شنود تلفني غيرقانوني اين نشريه افشاگري کرده بود، در منزلش واقع در انگليس پيدا شده است.

به گزارش گرداب، بر اساس اين گزارش، جسد شان هور دوشنبه (18 جولاي، 27 تير) در منزلش واقع در منطقه واتفورد در شمال لندن کشف شد.

پليس ضمن غير مشکوک خواندن مرگ هور مدعي شده است: اگرچه علت مرگ تاکنون مشخص نشده است، اما اين مرگ، حادثه‌اي مشکوک به نظر نمي‌رسد.

هور سال گذشته ميلادي (2010) در گفت‌وگو با نشريه نيويورک تايمز و تلويزيون دولتي بي‌بي سي انگليس گفته بود که شنود مکالمات تلفني در سطح بسيار وسيعي صورت گرفته است و "اندي کلسون"، سردبير سابق نشريه نيوز آو د ورلد با آگاهي از انجام شنود مکالمات تلفني از هور خواسته بود تا پيام‌هاي تلفني را مورد استراق سمع قرار دهد.

ديويد کامرون در سال 2007 پيش از انتصابش به عنوان نخست وزير انگليس، کلسون را به مقام مسئول امور ارتباطات و رسانه‌اي خود انتخاب کرده بود.

کلسون در همان سال (2007)، در پي زنداني شدن يکي از گزارش‎گران نشريه نيوز آو د ورلد به اتهام شنود مکالمات تلفني کارکنان خانواده سلطنتي به بهانه کسب اخبار دسته اول، از سمت خود استعفا کرد.

خبر مرگ خبرنگار سابق نشريه نيوز آو د ورلد در حالي منتشر شده است که شايعات و رسوايي‌هاي اخير درباره عملکرد اين نشريه، کامرون را وادار ساخته است با کوتاه کردن دوران سفرش به آفريقا، به منظور تشکيل جلسه فوري در پارلمان به کشور بازگردد.

در همين حال، سر پل "استفنسون"، افسر عالي‌رتبه پليس انگليس و "جان يتس کميسر" پليس و معاون استفنسون در ارتباط با رسوايي‌هاي مربوط به شنود مکالمات تلفني مجبور به استعفا شدند.

بر اساس اين گزارش، سر پل استفنسن رئيس پليس لندن به خاطر آن‌که نيل واليس معاون سابق سردبير نشريه نيوز آو د ورلد را به عنوان مشاور خود استخدام کرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: پرس تی‌وی