Gerdab.IR | گرداب

محاصره کشتی "کرامت" در سواحل غزه

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۰

منابع خبری از محاصره شدن کشتی موسوم به "کرامت" که حامل کمکهای انسان دوستانه به نوار غزه است، از سوی ناوهای تمام جنگی رژیم صهیونیستی خبر می دادند.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، خبرنگار الجزیره که خود در کشتی کرامت (حامل کمکهای بشردوستانه به نوار غزه) حاضر است، در گزارشی مستقیم اعلام کرد: کشتی کوچک کرامت که تنها حامل کمکهای بشردوستانه است و با پرچم فرانسه حرکت می کند هم اکنون در آبهای بین المللی قرار دارد، اما از سوی ناوهای کاملا مجهز اسرائیلی محاصره شده است.

وی با تاکید بر حضور فعالان صلح و کمکهای انسان‌دوستانه برای مردم غزه تاکید کرد: نظامیان صهیونیستی هم اکنون سرنشینان کشتی کرامت تاکید کرده اند که در صورت عدم اجرای فرامین صادره، وارد کشتی شده و آن را تحت کنترل خود در می آورند.

خبرنگار الجزیره که از این وضعیت بسیار نگران به نظر می رسید در ادامه تاکید کرد: کشتی کرامت تنها ۱۶ متر طول دارد و یک کشتی کوچک محسوب می شود، اما هم اکنون تحت محاصره ناوهای اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی در روز دهم خرداد سال گذشته در اقدامی جنایتکارانه به کشتی کاروان آزادی حامل کمکهای بشردوستانه به غزه حمله کرد و دهها تن را به خاک و خون کشید.