Gerdab.IR | گرداب

استراتژی جدید آمریکا در فضای سایبر

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰

این استراتژی که برای سال 2011 در نظر گرفته شده است به بازتعریف فضای سایبری اقدام کرده و آن را به عنوان یک حوزه عملیاتی در نظر می‌گیرد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، آمریکا از استراتژی جدید خود برای فعالیت در فضای سایبری پرده برداشت. این استراتژی متشکل از 5 محور عمده است که عبارتند از:

1. برخورد با فضای سایبری به مثابه یک حوزه عملیاتی برای سازمان‌دهی، آموزش و تجهیز، تا از این طریق وزارت دفاع بتواند بهره کامل را از پتانسیل‌های موجود در فضای سایبری ببرد.

2. به‌کارگیری مفاهیم عملیاتی دفاعی جدید به منظور حفاظت از شبکه‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع.

3. همکاری با دیگر وزارت‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا و نیز بخش خصوصی به منظور فراهم‌سازی یک استراتژی امنیت سایبری کامل دولتی.

4. ایجاد روابط محکم و خوب با هم‌پیمانان و شرکای بین‌المللی آمریکا به منظور تقویت امنیت سایبری مشترک.

5. بهره‌گیری از استعدادها و مهارت‌های کشور از طریق نیروی کاری سایبری استثنایی و نوآوری سریع در فناوری.

این سند با اذعان به اینکه پاشنه آشیل آمریکا فضای سایبری بوده و این فضا برای انجام فعالیت‌های نظامی، اطلاعاتی و تجاری برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است بیان می‌دارد: این 5 استراتژی اولیه، نقشه راهی را برای وزارت دفاع آمریکا به وجود می‌آورد تا به صورت موثر در فضای سایبر فعالیت کند، ‌از منافع ملی دفاع کند و به اهداف امنیت ملی نائل شود. هر این از این 5 استراتژی اولیه در عین تمایز از هم، به هم مرتبط هستند.
 
همچنین در این سند ذکر شده است که: با استفاده از این استراتژی، وزارت دفاع آمریکا از فرصت‌های به دست‌آمده در فضای سایبری بهره لازم را خواهد برد، از شبکه‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع در برابر تهاجم‌ها و اقدامات خصمانه دفاع خواهد کرد، از تلاش‌های لازم برای تقویت امنیت سایبری شرکای صنعتی مهم و بین‌المللی حمایت خواهد کرد و سبب ایجاد امکانات و مشارکت قوی در فضای سایبری خواهد شد.
 
این استراتژی به هدایت و راهنمایی وزارت دفاع در دفاع از منافع آمریکا در فضای سایبری می‌پردازد تا آمریکا و شرکا و هم‌پیمانانش بتوانند به استفاده و بهره‌برداری از نوآوری‌های عصر اطلاعات ادامه دهند.