Gerdab.IR | گرداب

سرلشكر صفوي:

يك رخداد بزرگ امنيتي در منطقه خاورميانه در حال وقوع است

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: يك حادثه و رخداد بزرگ و يك تغيير و تحول اساسي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي در منطقه ما و جنوب غرب آسيا در حال رخ دادن است.

به گزارش دفتر دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، سردار سرلشكر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا دركنگره يادواره شهدا آموزش و پرورش منطقه 3 تهران، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبري به خانواده معظم شهدا‌ اظهار داشت: باور كنيم كه شهدا مقلب القلوب و محول الحول شدند و اميدواريم كه ما هم اينگونه شويم.
صفوي افزود: از اينكه آموزش و پرورش منطقه 3 تهران 22 خانواده شهيد فرهنگي و 160نفر شهداء دانش آموز، 130 نفر همسر محترم و فداكار شهيد دارد، افتخار بايد كرد و مطمئن هستم همان گونه كه شهادت عزت ابدي است، خانواده شهيد بودن هم عزت دنيا و آخرت است.
وي در ادامه با اشاره به روند تغيير و تحولات منطقه و تأثير شهداي دفاع مقدس در اين تحولات، اظهار داشت: يك حادثه و رخداد بزرگ و يك تغيير و تحول اساسي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي در منطقه ما و جنوب غرب آسيا در حال رخ دادن است و حوادث منطقه ما و جهان سرعت و شتاب بيشتري نسبت به سال‌هاي قبل پيدا كرده است.
دستيار و مشاور عالي رهبر معظم انقلاب افزود: فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تبديل آن به 15 جمهوري مستقل، حمله آمريكا به افغانستان و عراق و گرفتاري آمريكا در اين 2 منطقه، سرنگوني رژيم بعث عراق و طالبان به دست ظالم بزرگتري مثل آمريكايي‌‌ها، شكست رژيم صهيونيستي كه تا به دندان مسلح است، در 2 حمله نظامي از هوا و زمين و دريا به لبنان در جنگ 33 روزه و به يك منطقه غزه در جنگ 22 روزه مردم مظلوم فلسطين و تشكيل دولت شيعي بعد از گذشت بيش از هزار سال كه تسلط اقليت اهل تسنن در عراق وجود داشت، از جمله اين تحولات است.
صفوي ادامه داد: همه اين حوادث نشانه يك جريان و يك روند با سرعت است كه مي‌توان نقش پيروزي انقلاب اسلامي و حماسه دفاع مقدس را در اين تحولات منطقه‌اي ارزيابي كرد و البته جهت و روند كلي اين حوادث، غلبه حق بر باطل است.
وي ادامه داد: رژيم بعثي عراق پس از حمله به ايران دچار آسيب‌هاي جدي شد و تاوان كارهاي خود را ديد به طوري كه صدام اعدام شد، كشور عراق به اشغال خارجي‌ها درآمد و بيش از يك ميليون كشته و زخمي و 3 ميليون آواره بر جاي گذاشت و البته تغيير حكومت به نفع مردم عراق حاصل شد.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا افزود: در اين ميان بايد توجه داشت كه سرنوشت صدام چه شد و سرنوشت امام خميني (ره) چه شد؛ زيرا صدام در مقابل امام حق ايستاد‌ همچنين بايد ديد كه سرنوشت كساني كه به كمك صدام رفتند، چه شد؟ كويتي‌ها ميلياردها دلار به صدام كمك كردند تا اينكه در سال 1990 صدام ساعت 5 صبح به كويت حمله كرد و در طول 7 ساعت كويت به طور كامل سقوط كرد.
وي تصريح كرد: كويتي‌ها حتي نتوانستند 7 ساعت در مقابل حملات عراق دوام بياورد ولي فرزندان شجاع شما 8 سال توانستند در مقابل دشمنان ايستادگي كنند؛ آيا فكر كرده‌ايد به كمك چه چيزي شما توانستيد در مقابل حملات صدام ايستادگي كنيد؟
صفوي اضافه كرد: در جنگ تحميلي، آمريكايي‌ها كمك‌هاي سياسي، تبليغاتي و تسليحاتي به صدام كردند و در سال 1365 همراه با صدام با ما وارد جنگ شدند؛ سكوهاي نفتي و هواپيماي مسافربري ما را در خليج فارس منهدم كردند و اكنون آمريكا در عراق حدود 5 هزار كشته داده است و ميلياردها دلار هم هزينه كرده است و اقتدارش در دنيا شكسته شده است و منفور همه ملت‌هاي جهان شده‌ است.
وي خاطرنشان كرد: خون شهداي انقلاب اسلامي، شهداي هشت سال دفاع مقدس و خون 200 هزار شهيد كه 36 هزار شهيد آن را دانش‌آموزان تشكيل مي‌دهند، نه تنها باعث بيداري بلكه باعث پيدايش مقاومت اسلامي در جهان اسلام شده است و انتقام خون شهداي شما همين شكست‌هايي است كه پشتيبانان صدام به نحوي دارند مجازات مي‌شوند.
صفوي افزود: همان طور كه فرهنگيان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس يك محور بزرگ پيروزي بودند، نقشي كه خانواده‌ها و معلمان در پرورش روحي اين دانش‌آموزان داشتند، مؤثر بود.
وي در پايان اظهار داشت: اكنون حزب‌الله لبنان و گروه حماس، پيشاني‌بند و شعارهاي اسلامي شهداي شما را به پيشاني‌هايشان بسته‌اند و روح پيروزي‌ها و مقاومت‌ها را از فرزندان شما آموخته‌اند؛ اين روند بيداري و مقاومت ملت‌هاي اسلامي عليه سلطه‌گران آمريكايي و صهيونيستي از مقاومت مردم ايران و شهداي ما نشأت گرفته است.