Gerdab.IR | گرداب

دستگيري هکرهاي طرفدار ويکي‌ليکس در آمريکا

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰

پليس فدرال آمريکا اعلام کرده که 14 نفر را به اتهام دست داشتن در حملات سايبري عليه وب سايت خدمات مالي "پي پال" دستگير کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، اف بي آي، اين متهمان را در ارتباط با حمله تلافي‌جويانه سال گذشته هکرهاي گروه "'آنونيموس" يا "ناشناس" به پي پال دستگير کرده است.

پس از انتشار هزاران گزارش محرمانه وزارت امور خارجه آمريکا از سوی سايت افشاگر ويکي‌ليکس، شرکت‌هاي اعتباري ويزا، مسترکارت و پي پال از ارائه خدمات به اين گروه خودداري کردند.

سايت‌هاي اين شرکت‌ها در ماه دسامبر سال 2010مورد حملات سايبري قرار گرفت و به‌طور موقت از دسترس کاربران خارج شد. گروه "آنونيموس" مسئوليت اين اقدام را برعهده گرفته است. اطلاعات زيادي از اين گروه که گفته مي‌شود اعضاي آن در کشورهاي مختلف فعالند، در دست نيست.

دولت اسپانيا در ماه ژوئن سال جاري سه نفر را به اتهام عضويت در اين گروه دستگير کرده بود. آنونيموس، مسئوليت حمله‌ هاي اينترنتي به سايت شرکت سوني، بانک‌هاي اسپانيايي و حملاتي در دفاع از سايت ويکي ليکس را برعهده گرفته بود.

پليس فدرال مي‌گويد متهمان پرونده پي پال در ايالت‌هاي مختلف از جمله آريزونا، آلاباما، کاليفرنيا، کلورادو و نوادا بازداشت شده‌اند. اف بي آي مي‌گويد که در اين رابطه، پليس بريتانيا يک متهم و پليس هلند چهار نفر ديگر را دستگير کرده است.

ويکي ليکس در اواخر ماه نوامبر گذشته بيش از 251 هزار گزارش ديپلماتيک را منتشر و آمريکا به شدت اين اقدام را محکوم کرده است.