Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی پنتاگون با شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۰

وزارت دفاع آمریکا درصدد اجرای برنامه‌ای برای استفاده از عرصه شبکه‌های اجتماعی جهانی به منظور توسعه اقدامات اطلاعاتی، جاسوسی و تبلیغاتی خویش در سایر کشورهای جهان است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه کامرسانت، مقامات واشنگتن اعلام آمادگی کرده‌اند تا 42 میلیون دلار برای طراحی برنامه کامپیوتری هزینه کنند تا بتواند به نشان دادن و سر و سامان بخشیدن به اطلاعات مربوط به وضعیت اخلاقی - روانی گروه‌های نظامی و اجتماعی کشورهای دیگر که تمایلات و حوادث در آنها می‌تواند به امنیت آمریکا مربوط باشد، کمک کند.

انتظار می‌رود که این برنامه روی خنثی کردن تمایلات خصمانه نسبت به آمریکا و تبلیغات در این زمینه متمرکز شود. عرصه توسعه این برنامه شبکه‌های اجتماعی نظیر "فیس بوک"، "توئیتر"، "یوتیوب" و سایر شبکه های معروف جهانی است.

وزارت دفاع آمریکا در حال توسعه شبکه‌های اطلاعاتی خود در سطح جهان است. در آخر هفته گذشته پنتاگون از آغاز به کار بخش "راهکار برای اقدام در عرصه اینترنتی" خبر داد که بر اساس آن قرار است وب سایتی به عنوان "عرصه فعالیت عملیاتی" نظامیان آمریکایی به وجود آورد.

از جزئیات دقیق این طرح اطلاع دقیقی ارائه نشده است، ولی در اصل در این وب سایت صحبت بر سر عرصه‌های فنی برای دفاع از شبکه‌ها و تأسیسات مهم نظامی و همچنین مبارزه با هکرها و تروریست‌های اطلاعاتی است و اکنون روشن شده است که پنتاگون طرح‌هایی برای استفاده از عرصه اینترنت برای فعالیت‌های اطلاعاتی - جاسوسی نظامی از دشمنان آمریکا در دست تهیه دارد.

گسترش سرورهای اجتماعی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد و به طور موثری از امکانات به وجود آمده برای عملکرد نیروهای نظامی استفاده شده و برای آنها امکان تحقق بهتر عملیات اطلاعاتی را فراهم کند که این مسئله به عقیده طراحان این برنامه دارای اهمیت تاکتیکی و راهبردی برای کشور آمریکاست.
 
منبع: فارس