Gerdab.IR | گرداب

ارتش اسرائیل تاکتیک نظامی حزب الله لبنان را شبیه سازی کرد

تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

شبکه المنار گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی تاکتیک های حزب الله لبنان را برای آماده بودن در جنگ های آینده شبیه سازی کرده است و می خواهد از شکست دوباره تابستان 2006 جلوگیری کند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، ارتش رژیم صهیونیستی  از اصل غافلگیری و تاکتیک های حزب الله در چارچوب تمرینات خود که از سوی واحد جمع آوری اطلاعات عملیاتی برگزار شده، استفاده می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی می خواهد در جنگ‌های آینده چنین تاکتیک‌هایی را اجرا کرده و از تکرار شکست دوباره تابستان سال 2006 جلوگیری کند.

در گزارش این شبکه آمده است: ناظران نظامی اجرای شمار زیادی از تمرینات نظامی پس از جنگ تابستان سال 2006 در اسرائیل را در راستای عبرت گرفتن از این جنگ و مهار پیامدهای آن طبیعی می دانند.

اما مسئله قابل توجه این است که ارتش رژیم صهیونیستی از تاکتیک های مبارزاتی حزب الله به ویژه اصل غافلگیری در تمرینات نظامی، برای افزایش روحیه نظامیان و شهرک نشینیان خود و تلاش برای به راه اندازی جنگی روانی علیه حزب الله استفاده می کند.

شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی تمرینات نظامی واحد جمع آوری اطلاعاتی عملیاتی ارتش اسرائیل در مرز لبنان را نمایش دادند. هدف از این تمرینات نظارت لحظه به لحظه بر تحرکات مقاومت لبنان اعلام شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین چگونگی استفاده از موشک اندازها که از سوی نیروهای مقاومت حزب الله صورت می گیرد را تقلید و تمرین کرده است.

منبع: واحد مرکزی خبر