Gerdab.IR | گرداب

آژانس امنیت ملی آمریکا: به زودی افکار مردم را می خوانیم!

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

آژانس امنیت ملی آمریکا به بهانه امنیت ملی، در حال ساخت سیستمی است که به کمک دانش هوش مصنوعی و از طریق سیستم جمع آوری اطلاعات الکترونیک افراد، ضمن نقض حریم خصوصی آنها، فکر افراد را بخواند.

به گزارش گرداب، "دیلان لاو" در هافینگتون پست نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا، NSA، در حال کار بر روی یک سیستم است که می‌تواند آن چه را که مردم فکر می‌کنند پیش بینی کند.

این سیستم آکواینت "Aquaint" (پاسخگوی سوالات پیشرفته برای جاسوسی) نامیده می‌شود.

بنا براین گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا با جمع آوری مجموعه کاملی از اطلاعات خصوصی افراد، از طریق مکالمات تلفنی، رسید کارت‌های اعتباری، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و مای اسپیس، ردیابی جی پی اس، ردیابی تلفنی، جستجوی اینترنتی، خرید کتاب آمازون و حتی اطلاعات ثبت شده از طریق سیستم جمع آوری اطلاعات الکترونیک (E-Z Pass) این ممکن است روزی ممکن شود که نه فقط بدانیم هر فردی در کجا قرار دارد و چه می‌کند، بلکه می‌توانیم بدانیم چه و چگونه فکر می‌کند.

یک محقق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که می خواهد ناشناس بماند، در مورد این سیستم هوش مصنوعی، می‌گوید: «ما قاطعانه در حال ساخت این سیستم هستیم. این سیستم می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که کسی در مورد شخص دیگری چگونه فکر می‌کند.»

این مسئله یعنی یک سیستم که می‌تواند به معنای دقیق کلمه بتواند همانند جادوگران ذهن را بخواند، تاکنون چیزی دور از تصور به نظر می‌رسید.

این محقق می گوید: «ما می‌دانیم که این سیستم حریم خصوصی را به شدت خدشه‌دار می‌کند. این که یک آژانس امنیتی این آزادی را داشته باشد که اطلاعات جمع شده در این سیستم پرقدرت را در اختیار یک نهاد غیرپاسخگو  قرار دهد نقض حریم خصوصی افراد و نقض آزادی آنهاست. اما در بهترین حالت، این سیستم می‌تواند ابزاری ارزشمند برای استفاده برای امنیت ملی باشد.»

منبع: مشرق