Gerdab.IR | گرداب

شش تهديد جدي امنيتی كاربران تلفن همراه اعلام شد

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

شركت امنيتي نورتون شش تهديد خطرناك كه كاربران تلفن همراه را تهديد مي كند، اعلام كرد.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از اينترنت ويك نوشت: اين تهديدات عبارتند از سرقت و از دست رفتن اطلاعات، انجام حمله با استفاده از روش هاي مهندسي اجتماعي، ارسال بدافزار، تهديدات مربوط به القاي وجود نقص در رايانه، سوءاستفاده از منابع و در نهايت حمله به وب و شبكه هاي رايانه اي.

بر اساس بررسي هاي شركت نورتون امروزه تهديدات رايانه اي كل اكوسيستم و خدمات شبكه اي را تهديد مي كنند و با توجه به اينكه گوشي هاي هوشمند به طور گسترده به شبكه هاي مختلف متصل هستند، اين مسئله نگران كننده است.

 همگام سازي گوشي ها با رايانه هاي شخصي و كاري و انتقال اطلاعات از دستگاه هاي مختلف به يكديگر خطر سرقت آنها را افزايش داده و اين مسئله مي تواند خسارت جدي به شركت هاي تجاري وارد كند.

در بخش ديگري از گزارش نورتون تصريح شده اگر چه اكثر سيستم عامل هاي همراه مجهز به امكانات امنيتي هستند، اما اين امكانات براي حفاظت از اطلاعات كاربران به هيچ وجه كافي نيستند. در اين ميان سيستم عامل اندرويد گوگل به شدت دچار مشكلات امنيتي است ولي سيستم عامل iOS اپل از اين لحاظ عملكرد بهتر و قوي تري دارد.

يك مشكل جدي ديگر براي كاربران همراه بر طبق گزارش نورتون برنامه هاي نرم افزاري طراحي شده براي گوشي ها هستند كه در فروشگاه هاي آنلاين به فروش رسيده يا عرضه مي شوند و به طور مخفيانه دست به سرقت اطلاعات يا آسيب وارد كردن به رايانه شخصي كاربران مي زنند.