Gerdab.IR | گرداب

بحران مشروعیت رژیم صهیونیستی این بار از درون + عکس

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

رژیم صهیونیستی که در طول چند سال گذشته با شکست های متعدد در عرصه بین الملل مواجه بوده، این بار بحران جدیدی از درون، پایه های سست آن را متزلزل‌تر از پیش کرده است.

گرداب- رژیم صهیونیستی که در طول چند سال گذشته با شکست های متعدد در عرصه بین الملل مواجه شده است امروز با بحران جدیدی این بار از درون طرف است.

ده ها هزار نفر در اعتراض به افزایش قیمت مسکن در روز یکشنبه ۲۴ جولای در تل آویو به خیابانها ریختند. این تجمع بزرگترین تجمع چند سال گذشته در داخل سرزمین های اشغالی محسوب می شود.

 پس از ساعاتی از شروع تجمع و  در ساعات نیمه شب صد ها نفر از معترضان خیابان های اصلی تل آویو را مسدود کردند. در نتیجه پلیس وارد عمل شد و در نهایت ۴۳ نفر را بازداشت کرد و ۱۱ فعال سیاسی را به علت ساماندهی تجمع غیرقانونی بازداشت کرد.

چند روز گذشته نیز در تل‌آويو ده‌ها هزار اسرائيلي به خيابان‌هاي تل‌آويو ريختند و عليه بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، شعارهايي دادند كه مردم مصر عليه حسني مبارك دادند.

 اين اعتراض‌ها آنقدر شديد است كه روزنامه اسرائيلي معاريو هفته گذشته نوشت: «از ميادين تحرير اسرائيل بوي سقوط دولت نتانياهو به مشام مي‌رسد.»












منبع: تریبون مستضعفین