Gerdab.IR | گرداب

قاچاق تلفن ماهواره ای از سوی آمريكا و عربستان به سوريه برای هدايت اغتشاشگران

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

گزارش ها حاكي از آن است كه آمريكا و عربستان سعودي در هفته هاي اخير هزاران دستگاه تلفن ماهواره اي را به سوريه قاچاق كرده و در اختيار مخالفان دولت بشار اسد قرار داده اند.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه خبري دبكا فايل، گزارش هاي رسيده از دمشق حاكي از آن است كه در دو هفته گذشته عربستان سعودي و آمريكا در حمايتي آشكار از مخالفان "بشار اسد"، رئيس جمهور سوريه، هزاران دستگاه تلفن همراه ماهواره اي را به اين كشور قاچاق كرده و در اختيار مخالفان دولت قرار داده اند.

بنابراين گزارش، اين اولين باري است كه دولت اوباما به صورت آشكارا و مستقيم براي سرنگوني بشار اسد، به مخالفان او كمك مي كند.

روز گذشته يك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به صراحت از بشار اسد انتقاد كرده بود كه حقوق بشر را رعايت نمي كند؛ علاوه بر آمريكا عربستان نيز از جمله حاميان مخالفان بشار اسد است. اين كشور روز 19 جولاي يك شبكه تلويزيوني به نام "سوريه جوان" را با حمايت مالي خود راه اندازي كرد كه پيام هاي مخالفان بشار اسد را در سراسر سوريه منتشر مي كند.

البته سفير سوريه در تهران تأكيد كرد، روابط دمشق و رياض خوب است، اما بلافاصله افزود: «افراد و گروه هاي خاصي در عربستان كمك مالي و رسانه اي در اختيار مخالفان دولت قرار مي دهند و فتواهايي صادر مي كنند كه آتش اختلافات را شعله ور مي سازد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران