به گزارش
گرداب به نقل از برنا، "روح الله مومن نسب"، مدیر واحد اینترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی ضمن اظهار تأسف از اینکه در زیر خبرها و مطالب وب سایتهای معتبر ایرانی، لوگوی وب سایتهای ضدایرانی فارسی زبان یا حتی انگلیسی زبان فیلتر شده دیده میشود و این وب سایتها به نوعی آنها را لینک کردهاند، افزود: «به استناد بخش سوم از بند "و" فهرست مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرائم رایانهای این کار غیرقانونی است.»
وی ادامه داد: «این کار از نظر عقلی و عرفی نیز پسندیده نیست. زمانی که در کشور عزیزمان شبکههای اجتماعی قدرتمند زیادی داریم باز هم میبینیم که پایگاههای خبری و دارای اعتبار ایرانی در تمام صفحات خود به تبلیغ پایگاههای جنگ نرم دشمن پرداخته و کاربران خود را به استفاده از این وب سایتهای مضر تشویق کنند؛
در حالی که بر اساس تکنیکهای بهینهسازی موتورهای جستجوگر (SEO)، که مهمترین الگوی تعیین اعتبار وب سایتهای اینترنتی است، دادن لینک به وب سایتهای دیگر، وقتی که آن وب سایتها به وب سایت شما لینک مستقیمی نداده باشند، باعث میشود جایگاه آن تارنماها نسبت به تارنمای شما در اینترنت ارتقا پیدا کند و شما ناخواسته از جایگاه خود کاسته و به اعتبار آنها بیافزایید و با این کار برخلاف بازاریابی رایگان برای تارنماهای بیگانه و سوق دادن کاربران وب سایت خود به دام سرویسهای جاسوسی و ضدفرهنگی آمریکایی، به اجرای نقشههای شیطانی آنها نیز کمک کردهاید.»
وی توصیه کرد: «ما نباید به چند کلیکی که از این تارنماها میگیریم دل خوش کنیم! چرا که تاثیر زیادی نخواهد داشت و برگشت بازدید، عدد قابل توجهی نیست.»
مومن نسب تصریح کرد: «طبق بررسیهای انجام شده اعتبار بخشی وب سایت شما به شبکههای اجتماعی لینک شده 19 برابر بیشتر از کلیکهای دریافتی شما از همان تارنماها خواهد بود و به این شکل هرچه شما بیشتر پیشرفت کنید، این تارنماها 19 برابر جلو میافتند و در واقع شما دائماً به صورت رایگان برایشان تبلیغ میکنید.»
در پایان مدیر واحد اینترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد: «درخواست ما از وب سایتهای معتبر ایرانی این است که برای اعتبار بخشی به رسانههای کاربر محور داخلی به جای استفاده از لوگوی شبکههای اجتماعی خارجی و ضدایرانی فیلتر شده، از لوگوی شبکههای اجتماعی پرشمار کشور خودمان در زیر اخبار و مطالبشان استفاده کنند و از طرفی شبکههای اجتماعی ایرانی نیز ابزارهای به اشتراک گذاری خود را تقویت کرده و در دسترس عموم قرار دهند.»