Gerdab.IR | گرداب

تعطیلی موتور جستجوی آیم حلال به دلیل مشکلات مالی

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

موتور جستجوی اسلامی آیم حلال که در رمضان ۲۰۰۹ برای کاربران جهان اسلام در اینترنت راه اندازی شد، به زودی غیر فعال می‌شود.

به گزارش گرداب، "آیم حلال" موتور جستجویی اسلامی است که در رمضان ۲۰۰۹ برای کاربران جهان اسلام در اینترنت با هدف ایجاد پورتالی امن و پاکیزه برای جمع آوری اطلاعات و جستجو ایجاد شد.

تنها چند ماه پس از افتتاح وب سایت، بازدید آن به ده میلیون رسید و هفتاد میلیون جستجو در آن انجام شد. آیم حلال موفق به اخذ جایزه بهترین اختراع حلال شد. اما کمبود بودجه و عدم پشتیبانی مالی باعث شد تا پروژه آیم حلال تا چند هفته دیگر بسته شود.

متن زیر قسمتی از شکوه مدیر سایت آیم حلال است.
اساسا در خاور میانه، آفریقای شمالی و خاور دور، سران سیاسی کشورها و سرمایه‌داران اصلی در این کشورها تمایل دارند که تمام درآمد نفت را در فرصت‌های سرمایه‌گذاری استاندارد مانند ساخت و ساز هزینه کنند. پیشرفت‌های فناوری در خاورمیانه به دلیل عدم پشتیبانی سرمایه‌داران در اختراعات جدید تقریبا صفر است.

هر چه منطقه به فناوری غرب وابسته‌تر می‌شود، مقابله و جنگ با اختراعاتی که روی آن کنترلی ندارند بیشتر می‌شود. به جای فیلتر کردن توییتر، فیس بوک و گوگل، چرا کشورهای منطقه کمتر در ساخت و ساز سرمایه گذاری می‌کنند و بیشتر روی فناوری‌ تمرکز نمی‌کنند؟ همه می‌دانیم که نفت زیر زمین روزی تمام خواهد شد… خاورمیانه مرکز مهمی در فناوری، علم و اختراعات بود. آن روزهای طلایی فناوری چه شد؟

مسئولین بیدار شوید! اگر جوانان آینده‌دار را حمایت کنید، فیس بوک یا گوگل بعدی از خاورمیانه زاده خواهد شد. بی‌کاری در بین جوانان بالاست. این مشکل را با کمک به آنان حل کنید.

اینترنت هنوز در نخستین دوره رشد خود به سر می‌برد. هنوز آنقدر دیر نشده است. هر چند فاصله هر روز زیادتر می‌شود به طوری که اگر تدبیری نیاندیشید شاید هرگز نتوانید این مشکل را حل کنید.

منبع: تریبون مستضعفین