Gerdab.IR | گرداب

افزايش موج اسلام گرايی در اروپا

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

خبرگزاري پراودای روسیه در مقاله اي با اشاره به افزايش شمار مسلمانان در اروپا، آن را عامل هراس سياست مداران غربي دانست.

به گزارش گرداب، برخي كارشناسان اروپايي معتقدند افزايش گرايش به اسلام در اروپا به علت ورود مسلمانان مهاجر از كشورهاي مختلف است و آلمان جزء اولين كشورهايي است از بالاترين تعداد مسلمان برخوردار است.

اداره آمار فدرال آلمان در ‌آخرين گزارش خود از مذاهب موجود در اين كشور و پيروان آن، از افزايش چشمگير گرايش به اسلام در شهرهاي مختلف خبر داده است. در آمار سال 2010 تعداد مسلمانان 798 هزار نفر اعلام شد كه نسبت به سال گذشته 77 هزار نفر بيشتر شده است؛ اين در حالي است كه نمايندگان انجمن هاي اسلامي در آلمان در تظاهراتي اعتراض آميز خواستار برابري حقوق آنان با ساير مذاهب شده اند.

در فرآيند يكپارچه سازي ارتش نيز به حضور نمايندگاني از دين اسلام در كنار حدود 90 كاتوليك و پروتستان نياز هست.

بر طبق آمارهاي رسمي هم اكنون بيش از 1200 مسلمان در ارتش آلمان غربی (بوندس وهر) در حال فعاليت هستند كه از رشد تعداد سربازان مسلمان در ارتش آلمان خبر می دهد.

آلمان هم اكنون داراي 3.4 ميليون مسلمان است كه بيش از 5 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل داده است.

طبق آمارگيري هاي محلي بيش از 45 درصد از مسلمانان اصالتا آلماني و سايرين اتباع و مهاجرین از ساير كشورها هستند.

علاوه بر افزايش تعداد و نفوذ مسلمانان در ارتش، در بخش هاي ديگر مانند تجارت، فرهنگ، سياست و ورزش نيز با گسترش اسلام مواجه هستيم.

"فاتح آكين"، يكي از كارگردانان بزرگ آلمان مسلمان است. "تاركان"، خواننده دورگه ترك-آلماني نيز جزء مسلمانان هنرمند آلمان است. "مسوت اوزيل" و "سامي خديرا"، دو تن از فوتباليست هاي سرشناس آلمان، مسلمان اند.

دولت آلمان به خوبي متوجه اين موضوع شده است كه عدم توجه و رعايت حقوق مسلمانان و محدوديت هاي ورود و خروج آنان نیز نمي تواند مانع گسترش اسلام شود. گرايش روزافزون آلمانها به اسلام دولت را وادار به افزايش تعداد مدارس مسلمانان در شهرهاي مختلف كرده است.

بيشترين تعداد مهاجران وارد شده به آلمان از كشورهاي ليبي، مصر، تونس و تركيه هستند. اتباع مسلمان اين كشورها با زندگي در ميان آلماني‌هاي مسيحي و يهودي به نوعي موجب پيدايش علاقمندي و تبليغ غيرمستقيم اين دين مي شوند؛ بيش از نيمي از گروندگان به اسلام جوانان بين 14 تا 20 سال هستند كه مي توان آنها را پايه هايي براي افزايش مسلمانان در آينده دانست.

در انتهاي اين مقاله آمده است: دولت تاكنون نتوانسته راه حلي براي جلوگيري از گسترش اسلام پيدا كند و چنانچه اين كشور به اين روند ادامه دهد در آينده ای نزديك به كشوري با بيش از نيمي جمعيت مسلمان تبديل خواهد شد. ساير كشورهاي اروپايي نيز همانند آلمان با موج اسلام گرايي مواجه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران