Gerdab.IR | گرداب

ویروس آمریکا برای ایران، به جان خودش افتاد

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

دپارتمان امنیت ملی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از بی‌تاثیری ویروس استاکس‌نت بر سانتریفیوژهای ایرانی و نیز اثر غیر قابل انتظار آن بر سیستم های داخلی آمریکا خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری رويترز، "روبرتو استمفلی"، یکی از اعضای اداره امنیت سایبری و "سین مک گارک"، مدیر مرکز امنیت سایبری ملی که از طراحان اصلی این کرم کامپیوتری هستند، اخیرا نسبت به ایجاد مشکل این ویروس برای برنامه های صنعتی خود آمریکا هشدار داده اند.

کد ایجاد اخلال این ویروس به طور اتوماتیک وارد سیستم‌های دولتی آمریکا شده و  تمامی برنامه های آنتی ویروسی آن را مختل کرده است.

دپارتمان امنیت ملی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از عدم تاثیر گذاری این ویروس بر سانتریفیوژهای ایرانی خبر داده است. این بی تاثیری و نیز اثر غیر قابل انتظار آن بر سیستم‌های داخلی آمریکا سازندگان آن را وادار به بررسی مجدد و موشکافانه آن کرده است.

برخی کارشناسان بین المللی معتقدند: آمریکا با کمک اسرائیل این ویروس را ساخته است تا از این طریق کشورهای مخالف خود را تهدید کرده و همواره تحت فشار و ارعاب نگه دارد. پنتاگون اخیرا در گزارش خود از استراتژی مبارزه با جرائم سایبری، کامپیوتر و ویروس‌های کامپیوتری را ابزاری جنگی همانند ناو جنگی یا جنگنده های هوایی نامیده است؛ این در حالی است که اف بی آی در چند ماه اخیر بیش از 16 تن را به جرم هک کردن سیستم‌های دولتی آمریکا دستگیر و زندانی کرده است.

"کندرا اسریواستاوا"، نویسنده و محقق آمريكايي در گزارشی با اشاره به ساخت کرم رايانه اي "استاکس نت" از سوی آمریکا و با كمك اسرائيل برای ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران اظهار داشت، این ویروس اکنون گریبان خود آمریکایی ها را گرفته است.

چندين ماه از ساخت کرم کامپیوتری که به سفارش مقامات دولتی آمریکايي و اسرائيلي انجام گرفته است، می‌گذرد. هدف از این عمليات، ورود اين ويروس به سیستم های هسته ای ایران و ایجاد اختلال در آن بود كه ناكام ماند.

با شکست طرح اقدام نظامی علیه ایران، پروژه جنگ نرم و فتنه انگیزی در تمامی بخش‌ها، در دستور کار کاخ سفید قرار گرفته كه حملات سایبری به سایت های هسته ای ایران، بخش اعظمی از این پروژه را به خود اختصاص داده است.

در پایان این گزارش آمده است: پروژه جنگ نرمی که آمریکا برای ایران و برنامه هسته ای آن طراحی کرده بود، مانند دیگر طرح‌های کاخ سفید با شکست مواجه  شد. تنها تفاوت این پروژه با نمونه  های قبلی آن، گرفتاری سیستم‌های داخلی  آمریکا در دام خود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران