Gerdab.IR | گرداب

وقتی حتی رهبر انقلاب به خود نهیب می‌زند!

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

امام خامنه‌ای فرمودند: «روزهای متمادی می‌شد كه من بچه‌ها را نمی‌دیدم. این وضع زندگی ما بود. ناگهان به خودم نهیب زدم و الآن سه، چهار سال است كه شروع به مطالعه كرده‌ام...»

گرداب- رهبر عزیز ایران در مورد رابطه‌ خودش با كسب معلومات و مطالعه كتاب در شرایط سخت كاری و غافل نبودن از آن می‌فرماید: «هر كسی كه در یك بخش یا گوشه‌ای مشغول تبلیغ و كار است، رابطه خودش را با كسب معلومات قطع نكند. نگوییم كار داریم و نمی‌رسیم. من خودم، اوایل انقلاب كه شد، حدود دو سال رابطه‌ام با كتاب قطع شد. با آن همه اشتغال كه ما داشتیم، مگر فرجام داشت؟

- من شب ساعت ۱۱ و یا بیشتر، به خانه می‌رفتم و كار ساعت ۵ یا ۶ صبح آغاز شده بود. تازه عده‌ای ملاقاتی در خانه هم داشتم.

خانه‌ ما هم دم دست بود. می‌رفتم و می‌دویدم و می‌دیدم عده‌ای از ارگان‌های مملكتی، از نهادهای انقلابی، از بخش‌های مختلف، از علمای شهرستان‌ها و... در اتاق نشسته‌اند و كار دارند. اصلاً مجال نبود. مدت‌های مدید می‌گذشت كه من فرزندان خودم را نمی‌دیدم؛ با این كه در خانه‌ خودمان بودیم! وقتی موقع شب می‌رفتم، خواب بودند و صبح هم وقتی بیرون می‌آمدم خواب بودند.

روزهای متمادی می‌شد كه من بچه‌ها را نمی‌دیدم. این وضع زندگی ما بود. ناگهان به خودم نهیب زدم و الآن سه، چهار سال است كه شروع به مطالعه كرده‌ام... شروع مجدد من به مطالعه، بعد از اشتغال به ریاست جمهوری است.

الآن من مطالعه هم می‌كنم و به كارم هم می‌رسم و می‌بینم منافات با هم ندارند. مطالعه علمی ـ تاریخی هم دارم، مطالعه تفننی هم می‌كنم.»

اندیشه قم