Gerdab.IR | گرداب

مطمئن هستید هک نشده اید؟

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

وبسایت "سی ان ان" در مطلبی نوشت که تمام کاربران اینترنتی به طور حتم مورد حمله سایبری و حمله هکرها قرار گرفته اند.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، وبسایت شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان این پرسش را مطرح کرده که خطر جرم های سایبری چقدر جدی است؟ آیا می توانید با اطمینان بگویید که اطلاعات خصوصی شما بر روی اینترنت و در رایانه شخصی تان تاکنون از دستبرد هکرها و یا حتی شبکه های سازمان یافته مافیای سایبری مصون مانده است؟

در پاسخ به این پرسش ها، سی ان ان از قول یک صاحب نظر که نامش را ذکر نکرده است می نویسد: احتمال دارد که هنوز شرکت ها و کارت های اعتباری وجود داشته باشند که هنوز هک نشده باشند. اما فرض شما باید بر این باشد که تا کنون به طور حتم مورد حمله هکر ها قرار گرفته اید و این یعنی بیشتر افراد، شرکت ها، نهادها و در کل افراد حقیقی و حقوقی متصل به شبکه جهانی اینترنت تاکنون به نوعی هدف حملات اینترنتی قرار گرفته اند.

این وبسایت ادامه داد: سندیکاهای بزرگ و سازمان یافته مجرمان اینترنتی دهه هاست که افراد و شرکت های بزرگ را مورد تهاجم های خود قرار می دهند. نتیجه تمامی این عملیات تا کنون سرقت سالیانه میلیاردها دلار و حضور پیوسته و وسیع آنها درون حساسترین سیستم های کامپیوتری ما بوده است.

سی ان ان افزود: خیلی از این مجرمان سایبری در گروه دزدهای پیش پا افتاده نمی گنجند. برای مثال طی نفوذی که به تازگی در سیستم شرکت سونی انجام شد اطلاعات کارت های اعتباری 77 میلیون مشتری آن شرکت به سرقت رفت. در موردی مشابه، حمله هکری به شرکت خدمات مالی "سیتی گروپ" در ماه می میلادی، منجر به دزدیده شدن 2.7 میلیون دلار از 3400 حساب شد. بسیاری از افرادی که در این گونه زمینه ها فعال هستند سازمان یافته، باهوش و برخوردار از منابع سرشار زمانی و مالی هستند.

میزان خسارت وارده به شرکت ها از ناحیه سرقت داده های اطلاعاتی، سالیانه 130.1 میلیارد دلار برآورد می شود.