Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ کلاهبرداری به سبک توئیتر

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

یک شرکت امنیت سایبری نسبت به تهدید توئیتری جدید هشدار داد.

به گزارش گرداب به نقل از "سی‌نت‌"، شرکت امنیتی "سوفوس" (Sophos) روز گذشته اعلام کرد که این کلاهبرداران از حساب‌های کاربری مختلفی در توئیتر برای شکار قربانیان احتمالی خود استفاده می‌کنند.

بنابر گزارش این شرکت امنیتی، حساب‌های کاربری با هماهنگی از پیش انجام شده و در حرکتی هماهنگ، توئیت‌‌ها و پیام‌های مستقیمی را به دنبال‌کنندگان (follower) خود ارسال کرده و از آن‌ها می‌خواهند در وب‌سایتی ثبت نام کنند که می‌توانند از طریق آن درآمدزایی کنند. رقم مبلغ درآمد در پیام‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال در یکی از این پیام‌ها آمده است: «من امروز 888 دلار درآمد کسب کردم، ببینید چه‌طور این کار را انجام داده‌ام»؛ در ادامه این پیام، لینک وب‌سایت مخرب  قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: هنگامی که کاربران بر روی لینک مورد نظر کلیک‌کنند، به وب‌سایتی هدایت می‌شوند که ادعا می‌کند به مادران تنها و نوجوانان کمک می‌‌‌کند تا روزانه هزاران دلار درآمد داشته باشند. افرادی که در دام این کلاهبرداران گرفتار ‌شوند، جیبشان کاملا خالی می‌شود.

در این تصویر نمونه‌ای از این نوع کلاهبرداری در توئیتر دیده می‌شود که در آن اطلاعات کاربر و لینک مخرب حذف شده است.

                                         
گزارشی که شرکت امنیتی "باراکودا نت‌ورکس" در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) منتشر کرده بود نیز نشان می‌دهد که توئیتر کاربران خود را به لینک‌های مخرب هدایت می‌کند.