Gerdab.IR | گرداب

تاسیس یگان سایبری اسرائیل برای جنگ علیه ایران

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

رژيم صهيونيستي يك يگان نظامي سايبري براي جنگ سايبري عليه ايران را ایجاد کرد در حالی كه مقامات ارشد اين رژيم بيش از پيش نگران هستند كه حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران به شكست منجر شود.

به گزارش گرداب، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز تاسیس این مرکز عملیات سایبری علیه ایران را محصول این ارزیابی صهیونیست ها دانست که هر گونه حمله نظامی به ایران شکست خواهد خورد.

این روزنامه افزود: يگان سايبري جديد رژيم صهيونيستي به طور مستقيم به بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم كه اين برنامه را در قلب توان دفاعي رژيم متبوعش قرار داده است، گزارش خواهد داد.

بنا بر گزارش "هرالدسان"، نتانياهو اخيرا در نشست كارشناسان جنگ‌افزارهاي سايبري گفت: «اسرائيل بايد به يك ابر قدرت جهاني در عرصه سايبر تبديل شود.»

اين مركز كه تحت حمايت واحد اطلاعات جاسوسي نيروي نظامي تشكيل شده است يك سري عمليات‌هاي جاسوسي "نرم" از جمله هك نسخه ايراني "فيس‌بوك" و ديگر سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را انجام داده است.

هرالدسان نوشت: باور بر آن است كه ويروس استاكس‌نت كه در سال 2009 با كارشكني در سانتريفيوژهاي لازم براي غني‌سازي برنامه‌ي هسته‌اي ايران تاثير گذاشت [!] از سوی تكنسين‌هاي اسراييلي و آمريكايي طراحي شده است.

يك منبع اسرائيلي مطلع از عمليات‌هاي جنگ سايبري گفت: اسرائيل دو هدف اصلي در فضاي سايبر ايران دارد اول "برنامه هسته‌اي" ايران و تاسيسات نظامي آن و دوم "زيرساخت‌هاي غيرنظامي" ايران است تا بتواند فضای سایبری جمهوری اسلامی ایران را فلج کند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از طراحان اصلی استاکس‌نت از ایران در تامین امنیت سایبری خود شکست خورده است. از سوی دیگر و با توجه به اهداف اسرائیل در حمله سایبری علیه ایران، کارشناسان از جمله "آنتونی کوردسمن"، تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل (CSIS) در واشنگتن، معتقدند که اسرائیل نمی تواند برنامه هسته ای تهران را متوقف کند.

منبع: ایسنا