Gerdab.IR | گرداب

آسوشيتدپرس:

تظاهرات هزاران نفري مردم سراسر آمريكا عليه سياست‌هاي دولت اوباما

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰

هزاران نفر از مردم سراسر آمريكا در اعتراض به قوانين مهاجرتي اين كشور تظاهرات گسترده‌اي را برپا كردند و خواستار برخي اصلاحات در نظام سخت مهاجرتي آمريكا شدند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، هزاران نفر از مردم آمريكا در چندين شهر مختلف در سراسر اين كشور در اقدامي براي متقاعد كردن كنگره به بررسي و اعمال اصلاحاتي در نظام سخت مهاجرتي آمريكا، تظاهرات گسترده‌اي برپا كردند. 


بنابر اين گزارش، تظاهرات كنندگان در "لاس وگاس" در مقابل يك ساختمان دولتي جمع شدند و شعارهايي ضددولتي سر دادند. برخي از معترضان پرچم‌هاي آمريكا را تكان مي‌دادند و برخي ديگر نيز علامت‌هايي به دست داشتند كه بر روي آنها شعارهايي چون "از هم گسستن خانواده‌هاي ما را متوقف كنيد"، "اصلاحات همين حالا" و "كارگران، پرداخت‌كنندگان ماليات، راي‌دهندگان" نوشته شده بود. 


"هري ريد" رهبر اكثريت دموكرات مجلس سناي آمريكا هم‌صدا با معترضان خطاب به آنها گفت: «تصويب قانون اصلاحات مهاجرتي در زمان حاضر از فوريت برخوردار است.»


بنا بر اين گزارش، اصلاحات قوانين مهاجرتي آمريكا شامل برنامه امنيت مرزي و همچنين برنامه‌ كارگران مهمان براي فعاليت‌هاي فصلي در اين كشور است. 


حدود 3 هفته پيش نيز ده‌ها هزار نفر ديگر از مردم آمريكا در مقابل كاخ‌سفيد تجمع كرده بودند تا به اين وسيله كنگره را تحت فشار قرار دهند که اصلاحاتي را در قوانين مهاجرتي اين كشور اعمال كند. 


بنابر اين گزارش، سازمان‌دهندگان اين تظاهرات ابراز اميدواري كرده بودند كه اين تظاهرات 100 هزار نفري بتواند طرح اصلاحات در قوانين مهاجرتي آمريكا را كه در سال‌هاي 2006 و 2007 در كنگره آمريكا با شكست مواجه شده بود، مجددا در دستور كار كنگره قرار دهد، اما تا اين زمان هنوز اتفاقي در كنگره آمريكا رخ نداده است. 


در ادامه اين گزارش آمده است: «رئيس‌جمهور آمريكا در طول رقابت‌هاي انتخاباتي خود متعهد شده‌ بود تا اصلاحاتي را در قوانين مهاجرتي اين كشور اعمال كند، اما مطرح شدن اولويت‌هاي داخلي ديگر در برنامه كار وي باعث شد تا تلاش‌ها براي قانوني كردن مهاجرت به آمريكا و پيش رو قرار دادن راهي ساده‌تر براي كسب تابعيت آمريكا به تعويق بيافتد.