Gerdab.IR | گرداب

تحلیلگر آمریکایی:

رسانه‌های آمریکایی در مواجهه با اعتراضات وال‌استریت دچار کوری شده‌اند

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۰

یک تحلیلگر آمریکایی نوشت: اگر گروهی از مردم آمریکا در نقطه‌ای جمع شده و دست به اعتراض می‌زنند و سخنی برای گفتن دارند، بدیهی است که مقصود آنها هر چه باشد، این به منزله یک خبر است و باید گزارش شود.

به گزارش گرداب به نقل از "کامن‌دریمز"، "لیزا رومرو" تحلیل‌گر آمریکایی، در بخش پایانی گزارش مبسوط خود از وقایع "وال‌استریت" که در این پایگاه اینترنتی منتشر شد، اذعان کرد که رسانه‌های آمریکایی در مواجهه با قیام رو به گسترش گروه‌هایی از مردم آمریکا در برابر وال‌استریت دچار کوری شده‌اند و به همین جهت نمی‌توانند گزارش‌های واقعی این اعتراضات را پوشش دهند.

این تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد که بی‌اعتمادی مردم آمریکا نسبت به رسانه‌های مدرن خود ناشی از همین چشم بستن بر روی واقعیت‌هاست.

در یادداشت رومرو آمده است: اگر گروهی از مردم آمریکا در نقطه‌ای جمع شده و دست به اعتراض می‌زنند و سخنی برای گفتن دارند، بدیهی است که مقصود آنها هر چه باشد، این به منزله یک خبر است و باید گزارش شود. رسانه‌ها نیز موظف هستند فارغ از دیدگاه‌های سیاسی خود به پوشش این واقعیت بپردازند.
 
وی معتقد است که آمریکا اکنون بیش از هر زمانی به رسانه آزاد احتیاج دارد و در شرایطی که تمام جهان مشغول گزارش اخبار اعتراضات وال‌استریت است، عدم ارائه گزارش از آن در رسانه‌های آمریکا ناشی از شکست در بنیان نهادن آزادی بیان است.
 
رومرو همچنین از زبان خود نوشته است: «من به عنوان یک آمریکایی نیاز دارم که اخبار را بشنوم، آیا شما چنین نیازی ندارید؟»

 منبع: فارس