Gerdab.IR | گرداب

ياهو ای‌میل‌های اعتراضات وال استريت را سانسور کرد

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۰

در حالی که تظاهرات آرام معترضان خشمگین در برابر ساختمان بورس نیویورک ادامه دارد، تلاش برای سانسور اخبار مربوط به این اعتراضات از سوی شرکت‌های اینترنتی در آمریکا آغاز شده است.

به گزارش گرداب به نقل از "آی‌تی ورلد"، در حالی که تظاهرات آرام حدود یک‌هزار معترض خشمگین در برابر ساختمان بورس نیویورک در خیابان وال استریت ادامه دارد، تلاش برای سانسور اخبار و اطلاعات مربوط به این اعتراضات از سوی شرکت های بزرگ اینترنتی در آمریکا آغاز شده است.

فعالان مدنی می گویند ای‌میل‌هایی که از طریق یاهو برای اطلاع رسانی در مورد این اعتراضات برای دیگر کاربران ارسال کرده اند به مقصد نمی رسد.

جالب آنکه ارسال کنندگان این ای‌میل‌ها پیام هایی را از سوی یاهو دریافت می کنند که در آنها ادعا شده کاربر فرستنده این ایمیل ها در حال فعالیت مشکوک است و به همین علت پیام وی به مقصد نخواهد رسید!

وب سایت ThinkProgress.org که اخبار این اعتراضات را پوشش می دهد ویدئویی را در این زمینه منتشر کرده که نشان می دهد کاربران تلاش می کنند ای‌میلی را با محتوایی در مورد اعتراضات با استفاده از اطلاعات موجود در وب سایت OccupyWallSt.org ارسال کنند اما این ای‌میل به مقصد نمی رسد.

یکی از سخنگویان یاهو در پاسخ به سوالات کاربران در این زمینه، بلوکه شدن ای‌میل های کاربران را ناشی از نقص نرم‌افزاری و خطای غیرعمدی دانسته است. حساس بودن فیلترهای تشخیص هرزنامه یاهو توجیه دیگری است که در این زمینه مطرح شده است.

با این حال یاهو کماکان اجازه به مقصد رسیدن ای‌میل‌های حاوی محتوای اعتراضی در مورد اعتراضات وال استریت را نمی دهد.

معترضان که اکثرا جوان هستند به فساد نظام سرمایه داری و بدهی های کلان ایجاد شده برای مردم عادی و همین طور تداوم بحران اقتصادی اعتراض دارند و معتقدند این وضعیت نتیجه حاکمیت بانکداران و سرمایه داران فاسد بر آمریکاست.

منبع: فارس