Gerdab.IR | گرداب

لشکر جاسوسان آنلاين كره شمالی لو رفت

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

نبرد و منازعه ميان كره شمالي و جنوبي دو كشور همسايه رقيب هم به دنياي مجازي كشيده شده است.

به گزارش گرداب به نقل از نيويورك تايمز، كره شمالي صدها هكر را به كار گرفته تا با نفوذ به سرويس هاي بازي آنلاين در مورد شهروندان كره جنوبي جاسوسي كنند و از اين كشور اطلاعات به دست آورند.

اين گروه از هكرها همچنين وظيفه دارند به سايت هاي بازي پرطرفدار در كره جنوبي سر بزنند و شانس خود را براي جمع آوري و سرقت اطلاعات آزمايش كنند. دو كشور كره جنوبي و كره شمالي حدود 60 سال است كه در وضعيت جنگي به سر مي برند و اجراي حملات آنلاين يكي از شيوه هاي مورد استفاده دولت هاي متخاصم در سال هاي اخير براي ضربه زدن به طرف مقابل است.

بر اساس گزارش نيويورك تايمز، پليس كره جنوبي روز گذشته چهار شهروند اين كشور و همين طور يك شهروند چيني را به اتهام تلاش براي سازمان دهي يك گروه هكري 30 نفره دستگير كرده است. اين گروه تلاش مي كردند تا جوانان خام و بي تجربه را فريب داده و آنها را تخليه اطلاعاتي كنند.

بر اساس بررسي هاي كره جنوبي، هكرهاي كره شمالي نرم افزاري را طراحي كرده اند كه با استفاده از آن توانسته اند به سرورهاي چند سايت محبوب بازي هاي آنلاين در كره جنوبي نفوذ كنند. از جمله اين سايت ها مي توان به Lineage و Dungeon and Fighter اشاره كرد.
تحقيقات پليس كره جنوبي در اين زمينه كماكان ادامه دارد.

منبع: فارس