Gerdab.IR | گرداب

هشدار در مورد استفاده از عكس‌های شخصی در فيس‌بوك

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

یک استاد داشگاه کارنگی ملون به کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به استفاده تصاویر شخصی در این سایت ها هشدار داد.

به گزارش گرداب به نقل از كامپيوترورلد، Alessandro Acquisti، استاد دانشگاه "كارنگي ملون" معتقد است استفاده گسترده از عكس هاي شخصي در نمايه يا پروفايل شبكه هاي اجتماعي و به خصوص فيس بوك اقدامي اشتباه است.

 اگر چه كاربران فيس بوك و ديگر شبكه هاي اجتماعي مي توانند با اعمال تغييرات در بخش حريم شخصي نمايه يا پروفايل خود جلوي دسترسي اشخاص ثالث به اطلاعات شخصيشان را بگيرند، اما معمولا عكس اصلي به كار گرفته شده در نمايه شخصي هر فرد به راحتي از سوی هر كسي قابل ديدن است و فيس بوك در اين زمينه محدوديتي اعمال نمي كند.

به گفته اين استاد دانشگاه بسياري از هكرها با جمع آوري اين اطلاعات و همين طور معدود اطلاعات قابل مشاهده به طور عمومي در شبكه هاي اجتماعي تلاش مي كنند از اين طريق ديگر اطلاعات حساس افراد مانند اي‌ميل، شماره تامين اجتماعي، محل سكونت، وضعيت خانوادگي و... را به دست آورند و سپس از آنها استفاده كنند.

وي كه آزمايشاتي هم در اين زمينه انجام داده مي گويد هكرها ابزار متفاوتي را براي تطبيق چهره كاربران در عكس هاي مختلف با عكس هاي عمومي موجود از آنها در اينترنت مورد استفاده قرار مي دهند و در صورت مطابقت يك يا چند عكس تلاش مي كنند از سايت يا سرور محل بارگذاري آن عكس اطلاعات شخصي ديگري را در ارتباط با هر فرد بيرون بكشند.

اين محقق با طراحي يك نرم افزار ساده موفق به استخراج خودكار بيش از 275 هزار عكس از نمايه كاربران فيس بوك و سپس يافتن شهر محل سكونت اين افراد از طريق ديگر اطلاعات موجود از آنها در وب شده است.

منبع: فارس