Gerdab.IR | گرداب

تشدید فعالیت گروه‌های وهابی در زاهدان

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

در حالیکه چند روز از آغاز ماه مبارک رمضان می گذرد برخی گروه های وهابی از قبل ساماندهی شده با حضور در مساجد مختلف در زاهدان دست به تبلیغ عقاید وهابیت می زنند.

به گزارش گرداب به نقل از بولتن نیوز، این گروه ها که هدف اصلی خود را برای جذب جوانان مستعد قرار داده اند، ضمن تبلیغ عقاید وهابیت برخی کتابها که در آن به صراحت به عقاید شیعه اهانت شده است را به صورت رایگان در میان آنها توزیع می کنند.

 این کتاب ها که در پاکستان چاپ شده است و به صورت غیرقانونی نیز وارد ایران شده، نوشته برخی از مولوی های افراطی اهل سنت ساکن زاهدان است که برخی با نام مستعار و گاهی با نام واقعی به صورت پنهانی توزیع می شود.
 
عمده محور فعالیت های این گروه نیز القای این مطلب است که وحدت شیعه و سنی غیر ممکن است زیرا وحدت یک مسلمان با یک مشرک ممکن نیست!

نکته جالبتر آنکه این گروه ها حتی در جلسات خود عنوان می کنند که برای مردم سوریه بیشتر از دیگر کشورهای خاورمیانه دعا کنید زیرا در آنجا اقلیت علوی دارد اکثریت سنی را قتل عام می کنند.

این گروه های وهابی حتی عنوان می کنند که برای انتخاب نام فرزند نیز از برخی اسامی خاص که بیشتر مورد توجه این فرقه است، استفاده کنند.