Gerdab.IR | گرداب

بيش از نيمي از مردم آمريكا از عملكرد اوباما ناراضي هستند

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

نتايج یک نظرسنجي جديد حاکی از افت بي‌سابقه رضايت مردم آمريكا از عملكرد رئيس‌جمهوري اين كشور است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه آمريكايي "لس‌آنجلس‌تايمز"، نتايج جديدترين نظرسنجي‌ها نشان‌گر افت بي‌سابقه رضايت مردم آمريكا از عملكرد اوباما، رئيس‌جمهور اين كشور است؛ به طوري كه بيش از نيمي از مردم اين كشور از عملكرد شغلي  وی ناراضی هستند.

نتايج این نظرسنجي‌ها که روز گذشته از سوی موسسه‌ "گالوپ" منتشر شده است، نشان مي‌دهد كه تنها 39 درصد مردم‌ آمريكا از عملكرد شغلي باراك اوباما رضايت دارند و 54 درصد ديگر از مردم این کشور از عملكرد رئيس‌جمهورشان ناراضي هستند.

آمار جدید در حالی از عدم رضايت بيش از نيمي از مردم آمريكا از عملكرد شغلي اوباما حکایت دارد كه در بيشتر مدت سال 2011 ميلادي ميزان رضايت مردم آمريكا از رئيس‌جمهور اين كشور در محدوده 40 درصد قرار داشته است و حتي هفته‌هاي بعد از كشته‌شدن "اسامه بن‌لادن" رهبر شبكه تروريستي القاعده از سوی نيروي دريايي آمريكا، ميزان رضايت مردم از اوباما به 53 درصد نيز رسيده بود.

نارضايتي از عملكرد شغلي اوباما هم‌زمان با توافقنامه افزايش سقف بدهي ميان كنگره و كاخ سفيد افزایش یافت، به‌طوری که با امضا قانون افزايش سقف بدهي به منظور جلوگيري از قصور دولت فدرال در پرداخت بدهي‌هايش، درصد رضايت شغلي از اوباما به كمتر از 40 درصد رسيد.

اوباما قرار است امروز (دوشنبه) تور سه روزه خود را به "ميدوست" (نواحي شمال مركزي آمريكا) با هدف مقابله با توهين‌هايي كه او را هدف قرار داده است، آغاز كند. كاخ سفيد هرگونه انگيزه سياسي براي اين سفر را تكذيب كرده است.

منبع: فارس