Gerdab.IR | گرداب

با اعترافات جاسوس صهیونیستی در مصر فاش شد:

جاسوسی موساد از طريق تلفن همراه و اينترنت در خاورمیانه

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از جاسوس اردني موساد ثابت مي كند كه موساد عليه تمام كشورهاي منطقه خاورميانه از طريق تلفن همراه و اينترنت جاسوسي مي كند.

به گزارش گرداب، روزنامه الاهرام نوشت: يك اردني و يك اسرائيلي به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي دستگير و براي بازجويي به دادستاني جنايي مصر تحويل داده شدند.

تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از "بشار ابراهيم ابوزيد"، متهم اردني، پرده از حقايق خطرناكي برمي دارد كه وی طي تحقيقات به آنها اعتراف كرد.

از اعترافات به دست آمده از اين جاسوس اردني اين گونه برمي آيد كه سازمان اطلاعات و جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) از طريق سيم كارت هاي تلفن همراه اقدام به جاسوسي از تمام مكالمه هاي بين المللي و دستگاه هاي اينترنتي منطقه خاورميانه به ويژه مصر، سوريه، عربستان، يمن،  ليبي، الجزاير، ايران، لبنان و عراق مي كند.

متهم اردني در طول تحقيقات كه روند آن را "عبدالمجيد محمود"، دادستان مصر شخصاً بر عهده دارد، اعتراف كرد كه از دو سال پيش از طريق يك افسر سازمان اطلاعات اسرائيلي و پس از آشنايي با وي از طريق اينترنت به خدمت موساد درآمد.

وي در ادامه مي گويد: «پس از آن چندين بار با وي در خارج ديدار داشته و يك دوره آموزشي قرار دادن دستگاه هاي شنود بر يكي از بلندترين برج هاي شبكه تلفن همراه را ديده كه مهمترين آن در منطقه الزويعه در شهر رفح شمال سينا بوده است.»

بشار ابوزيد مي گويد: «مبالغي را از موساد و از طریق "اووير هراري"، افسر موساد دريافت كرده تا دستگاه هاي شنودي را در ماهواره نصب كند. افسران موساد از اين طريق موفق شدند، تماس هاي مقامات و شهروندان مصري به خارج از كشور را شنود و كنترل كنند و حتي از تمام آنچه در خارج و داخل كشور مي گذرد، با خبر شوند.»

اين متهم اردني همچنين اعتراف كرد كه اقدام به گرفتن تصاوير و نگارش گزارش هايي از وضعيت نيروها و دستگاه امنيتي و افسران نيروهاي مسلح مصر و تحركات آنها داخل مصر كرده است.

وي در ادامه گفت كه گزارش هايي نيز از تأسيسات آب و گاز و برق و خدمات و ميزان در معرض تهديد و خطر بودن آنها پس از بروز انفجارهايي در جنوب سينا ارائه داده و گزارش هايي هم براي افسران موساد از حوادث پس از انقلاب 25 ژانويه ارسال كرده است.

منبع: کیهان