Gerdab.IR | گرداب

کنترل شبکه‌های اجتماعی از لندن تا نیویورک

تشکیل واحد جدید در پلیس نیویورک برای دستگیری فیس‌بوکی‌ها

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

پلیس نیویورک نیروی ویژه‌ای را برای کنترل کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر تشکیل داد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، دیلی نیوز گزارش داد افسران این واحد ویژه با ورود به شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن اطلاعات درباره تجمع‌های فیس‌بوکی، نمایش‌های گروهی دردسرساز و مهمانی‌های خانوادگی و دیگر فعالیت‌هایی هستند که احتمال دارد نظم اجتماعی را مختل کند.

در واقع پلیس نیویورک، این واحد پلیس را برای جمع آوری اطلاعات و دستگیری کاربرانی که در صفحه فیس‌بوک و توئیترشان به نوعی به جرمشان اقرار کرده‌اند یا ردی از اعمال مجرمانه در آنجا وجود دارد، ‌راه اندازی نموده است؛ چرا که بسیاری از جوانان بدون لحظه‌ای تفکر جرائم آن‌لاین را انجام داده و بدون پنهان کاری اطلاعات آنها را در صفحه فیس‌بوکشان قرار می‌دهند. معمولا پلیس مدارک جرم را از بین شواهدی می‌یابد که خود مجرمان در اختیار آنها قرار می‌دهند، اما این بار اداره پلیس نیویورک تلاش‌هایش را سازماندهی کرده است.

"کوین اوکانر" که 23 سال در زمینه فعالیت‌های پلیسی آن‌لاین سابقه دارد، به عنوان رئیس این واحد انتخاب شده است. اوکانر برای تصدی پست جدید به نحوی نه چندان معمول، ترفیع یافته است.

نیاز برای ایجاد چنین واحدی در پی تظاهرات اخیر مردم انگلیس بیش از پیش حس شده است. در جریان این تظاهرات، معترضان با استفاده از پیام‌های توئیتر و بلک‌بری به یکدیگر درباره برنامه‌شان برای حمله به مغازه‌ها و فعالیت‌های پلیس خبر می‌دادند.

مدتهاست فیس‌بوک و تاثیر آن در تسهیل فاش‌سازی اطلاعات شخصی، از سوی بسیاری از حامیان حریم شخصی افراد مورد انتقاد قرار گرفته است.