Gerdab.IR | گرداب

اقدام جديد فیس‌بوک برای مقابله با ساماندهی اعتراضات کاربران

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

فیس‌بوک با افزودن یک فیلتر برای مقابله با هرزنامه در عمل مانع استفاده از امکانات این سایت از سوی معترضان مدنی در اروپا و آمریکا برای سازماندهی اعتراضاتشان شد.

به گزارش گرداب به نقل از پی سی مگ، فیس‌بوک با افزودن یک فیلتر برای مقابله با هرزنامه در عمل مانع از استفاده از امکانات این سایت از سوی معترضان مدنی در اروپا و آمریکا برای سازماندهی اعتراضاتشان شد.

فعالان مدنی می گویند این فیلتر به گونه ای عمل می کند که اگر یک کاربر تعداد زیادی پیام مشابه را برای تعداد زیادی از افراد ارسال کند، به سرعت حساب کاربری وی را بلوکه کرده و مانع دسترسی وی به امکانات فیس بوک می شود.

به دنبال این اقدام فیس بوک و اعتراض شدید کاربران این سایت و بازتاب آن در سایت های مختلف، فیس بوک مجبور شده حساب های تعدادی از کاربران معترض را بازگشایی کند و بابت این اقدام خود از آنها عذرخواهی کند. فیس بوک همچنین این اقدام را غیرعمدی توصیف کرده است.

کارشناسان می گویند این فیلتر از امکانات و قابلیت های ضعیفی برخوردار است و نمی تواند تفاوت پیام های گروهی ارسال شده برای سازماندهی اعتراض و هرزنامه های واقعی را تشخیص دهد. فیس بوک قول داده این فیلتر را به روز کند تا دیگر چنین اشتباهاتی رخ ندهد.

منبع: فارس