Gerdab.IR | گرداب

فيس‌بوك و تویيتر تسليم خواسته‌هاي دولت انگليس شدند

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

تویيتر، فيس بوك و RIM سازنده گوشي هاي هوشمند بلك بري مي‌گويند از مذاكره با دولت انگليس براي يافتن راه هاي توقف ارائه خدمات شبكه اي بر بستر اينترنت در زمان ناآرامي هاي شهري استقبال مي كنند.

به گزارش گرداب به نقل از بتانيوز، "ترزا مي"، وزير كشور انگلستان، قرار است در آينده نزديك با مديران چند شركت بزرگ فناوري ديدار كند تا با همكاري آنها استفاده از اين شبكه ها براي سازماندهي اعتراضات اجتماعي در اين كشور را غيرممكن كند.

فيس بوك، توييتر و ريم از جمله شركت هايي هستند كه مذاكره با سران آنها با توجه به كاركرد آنها در اعتراضات اخير قطعي است.

فيس بوك با صدور اطلاعيه‌اي از درخواست هاي نخست وزير و وزير كشور انگلستان پشتيباني كرده و از آمادگي خود براي مشاوره با آنها خبر داده و شركت RIM هم مي گويد از قوانين اين كشور در زمينه نقض حريم شخصي و در حوزه جرائم اينترنتي و مخابراتي به طور كامل تبعيت خواهد كرد.

مسنجر شركت بلك بري به نام BBM به سوژه اصلي اعتراض دولت انگليس تبديل شده و مقامات اين كشور خواستار بلوكه كردن آن در زمان اعتراضات اجتماعي هستند.

در همين حين فيس بوك اعلام كرده در حال طراحي ابزاري براي جلوگيري از تكرار رويدادهاي يك هفته اخير و سازماندهي اعتراضات از طريق اين سايت است. هنوز اطلاعات بيشتري در اين زمينه منتشر نشده است.

این اقدامات در حالی رخ می دهد که به دنبال شورش ها و اعتراضات مردمي در لندن و ديگر شهرهاي انگلستان، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس بر لزوم مقابله و سركوب شبكه هاي اجتماعي و امكانات چند رسانه اي اينترنت و شبكه هاي بي سيم تاكيد كرده است.

وي از اينكه جريان آزاد اطلاعات كاركردهاي بدي پيدا كند اظهار نگراني كرده و گفته است که اگر مردم از شبكه هاي اجتماعي براي اعمال خشونت استفاده كنند بايد جلوي آنها را گرفت.

منبع: فارس