Gerdab.IR | گرداب

دستگيري تعدادی از كاربران فيس‌بوک در لندن

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

پليس انگليس كماكان در حال دستگيري عده زيادي از شهروندان اين كشور به جرم استفاده از شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك براي سازماندهي اعتراضات خياباني است.

به گزارش گرداب به نقل از وي تري، مقامات اين كشور به منظور ترساندن معترضان، اطلاعات مربوط به اين دستگيري ها را همراه با هويت افراد دستگير شده منتشر مي كنند.

با دستگيري هر يك از كاربران معترض فيس بوك و بررسي اطلاعات منتشر شده از سوی وي و همين طور دوستان و آشنايانش زمينه براي دستگيري عده اي ديگر از كاربران معترض آن فراهم مي شود.

در آخرين تحولات از اين دست پليس Cheshire از دستگيري سه نفر به جرم تشويق ديگر كاربران فيس بوك به آنچه كه اغتشاش و شورش ناميده شده، خبر داده است.

به گفته مقامات پليس در مورد متخلفان كم سن و سال‌تر هم از والدينشان خواسته شده تا در ادارات پليس حاضر شوند. همچنين به آنها توصيه شده تا بر عملكرد فرزندانشان در شبكه هاي اجتماعي كنترل و نظارت بيشتري داشته باشند و اقدامات آن‌ها را چك كنند.

پليس Essex هم يك دختر 18 ساله را به جرم ارسال پيام هاي تحريك آميز از طريق مسنجر گوشي بلك بري دستگير كرده و در حال تحقيقات از وي است.

يك پسر 19 ساله كه اقدامات مشابهي را از طريق فيس بوك انجام داده در زمره دستگيرشدگان است. دولت انگليس همچنين اعلام كرده از اين پس در صورت وقوع ناآرامي ممكن است دسترسي به فيس بوك، توييتر و مسنجرهاي بلك بري را ناممكن كند.

منبع: فارس