Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک، سیا، موساد و MI6 تازه‌ترین اهداف حملات هکری

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

سرقت بیش از 500 گواهی دیجیتال SSL از یک شرکت آلمانی تنها به ضرر گوگل تمام نشده و دهها وب سایت دیگر هم از همین طریق هک شده اند.

به گزارش گرداب به نقل از زد دی‌نت، به دنبال انتشار خبر هک شدن تعدادی از وب سایت های دولتی هلند با استفاده از همین گواهی ها مشخص شده که سهل انگاری این شرکت دولتی به ضرر دهها وب سایت مهم دولتی و جاسوسی در آمریکا و انگليس از جمله سایت سازمان سیا و MI6 تمام شده است.

هکرها با استفاده از گواهی های به سرقت رفته از شرکت آلمانی  DigiNotar و جعل آنها حتی توانسته اند به وب سایت های سه سازمان بزرگ جاسوسی جهان یعنی موساد رژیم صهیونیستی، سیای آمریکا و MI6 بریتانیا نفوذ کرده و اطلاعات ذی قیمتی را بدزدند.

 به دنبال انتشار این خبر برخی مرورگرها گواهی های جعلی یاد شده را بلوکه کرده اند. اما کارشناسان امنیتی می گویند تا قبل از بلوکه شدن این گواهی ها، هکرها سوءاستفاده های موردنظرشان را به عمل آورده اند.

در حالی که برخی دولت های غربی اصرار دارند منشاء این حملات را ایران بدانند مقامات رسمی در این زمینه اظهار تردید می کنند. در آخرین اظهار نظر در این زمینه وزیر کشور هلند که تعدادی از وب سایت های دولتی آن هم هک شده در این مورد گفت نمی توان تایید کرد که دولت ایران در چنین حملاتی دست داشته باشد.

با توجه به گستردگی استفاده از این گواهی های دیجیتال برای استفاده از پروتکل ایمن HTTPS در اتصال به اینترنت به نظر می رسد در روزهای آینده اخبار تازه ای در مورد ابعاد گسترده تر این حملات هکری منتشر شود.

منبع: فارس