Gerdab.IR | گرداب

راهکارهایی برای در امان‌ماندن از حملات‌هکری + عکس

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

کارشناسان امنیت رایانه برای در امان ماندن کاربران از فعالیت‌های جاسوسی و هکرهایی که برای سرگرمی اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند چند راهکار ارائه کرده‌اند...

گرداب- به گفته کارشناسان امنیت رایانه جاسوسان وب هر روز مخفی و مخفی‌تر می‌شوند و یکی از راه‌های جدید آنها برای نفوذ به اطلاعات کاربران، هدف گرفتن آرشیو جستجوی مرورگر آنهاست.
 
تجربه نشان داده گسترش این حملات جاسوسی تا آنجا پیش می‌رود که بعد از هک شدن یک سایت یا شبکه اجتماعی در صورتی که صاحبان آنها از اتفاق شومی که برای سایتشان روی داده غافل باشند بلاهای زیادی می‌تواند برای بازدیدکنندگان هم روی دهد.

بر اساس گزارش سی‌نت، کارشناسان امنیت رایانه برای در امان ماندن کاربران از فعالیت‌های جاسوسی و هکرهایی که برای سرگرمی اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند چند راهکار ارائه کرده‌اند  که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

از قبل جلوی دانلود شدن آگهی‌های تبلیغاتی را ببندید (Block کنید)
در ماه می گذشته مایکروسافت اعلام کرد در نسخه 8 و 9 اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) کاربران می‌توانند با پاک کردن کوکی‌ها (Cookies) از شر کوکی‌های فلش که همان آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌ها هستند خلاص شوند.

در مورد مرورگرهای فایرفاکس و کروم گوگل باید گفت که کاربران می‌توانند به کمک "اد آن" (Add-on) (سرویس‌هایی که برای کاربران در نظرگرفته شده و می‌توانند به اختیار خود آنها را نصب کنند) جلوی کوکی‌ها را بگیرند.
 
مرورگر خود را در حالتی قرار دهید که بعد از بستن آن تمامی اطلاعاتش پاک شود
برای این منظور چنانچه از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، می‌توانید با کلیک روی Tools گزینه Options را انتخاب و سپس روی گزینه Privacy کلیک کنید.

در صفحه Privacy شما می‌توانید گزینه Never remember history را انتخاب کنید و یا در کنار گزینه Clear history when Firefox closes تیک بگذارید.

کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند، می‌توانند با انتخاب گزینه Options گزینه Under the Hood را کلیک کنند و در قسمت Content Settings، برای گزینه آخر تیک بگذارند.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر، با انتخاب Internet Options، در قسمت Browsing History، برای Delete browsing history on exit تیک بگذارید.

بعد از اتمام کار هر سرویس اینترنتی حتما دکمه خروج یا همان Sign Out را بزنید
کاربران در ساعات استفاده از اینترنت حتما برای چک کردن ایمیل وارد سایت‌های یاهو و یا جی‌میل می‌شوند و کارشناسان هشدار می‌دهند برای در امان ماندن اطلاعات شخصی و آی‌دی کاربر بعد از اتمام کار دکمه خروج و یا Sign Out را کلیک کنید.
برنا