Gerdab.IR | گرداب

فناوری‌های کلود و همراه، عامل افزایش جرائم الکترونیک

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

رهبران تجاری و مدیران شرکت های خصوصی نگران هستند که افزایش استفاده از فناوری کلود برای پیشبرد امور شغلی و به کارگیری گوشی های هوشمند و تبلت به همین منظور، موجب بالارفتن میزان جرائم الکترونیک شود.

به گزارش گرداب به نقل از تک تری، رهبران تجاری و مدیران شرکت های خصوصی نگران هستند که افزایش استفاده از فناوری کلود برای پیشبرد امور شغلی و به کارگیری گوشی های هوشمند و تبلت به همین منظور، موجب بالارفتن میزان جرائم الکترونیک شود.

 یافته های موسسه تحقیقاتی KPMG نشان می دهد که 200 مدیر حوزه امنیت سایبر در شرکت های بزرگ تجاری معتقدند تداوم وضعیت فعلی در این دو حوزه نگران کننده است.

 68 درصد این افراد می گویند استفاده از کلود کامپیوتینگ1 ابزار جدیدی را برای سوءاستفاده در اختیار هکرها و کلاهبرداران آنلاین گذاشته است.

یک مشکل مهم در این زمینه آن است که هنوز امنیت سرویس های کلود در حد مطلوبی نیست و راهکارهای سنتی امنیتی هم در این حوزه پاسخگو نیست. افزایش دورکاری و استفاده از تبلت و گوشی برای پیشبرد امور شغلی با توجه به بی توجهی بسیاری از کاربران به حفظ امنیت آنها نکته نگران کننده دیگر است.

53 درصد این افراد در این مورد گفته اند تهدیدات امنیتی در 12 ماه اخیر به همین دو علت یعنی کاربرد فناوری کلود و موبایل بیشتر شده است.

بر همین اساس موج جدید فناوری های همراه بیشتر از آنکه باعث خرسندی شود نگرانی های جدی به همراه داشته است.

با توجه به اینکه نمی توان استفاده از چنین فناوری های را کنار گذاشت باید استانداردهای امنیتی را برای حفاظت از کاربران افزایش داد.

پی‌نوشت:
1. کلود کامپیوتینگ یا مدل رایانش ابری، بر پایه شبکه‌های بزرگ کامپیوتری مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل سرویس‌های فناوری اطلاعات (شامل سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات و سایر منابع اشتراکی رایانشی) با به کارگیری اینترنت ارائه می‌کند.
به عبارت دیگر با استفاده از رایانش ابری حجم بالایی از اطلاعات و داده ها بدون نیاز به سخت افزارهای معمول (مانند RAM، فضای دیسک و...) از سوی چندین سرور و یا ابَر رایانه با سرعت بسیار بالا  پردازش می‌شود.

منبع: فارس