Gerdab.IR | گرداب

ديلي‌ميل گزارش داد؛

شكنجه انقلابيون ليبي به دست مامورين زن رژيم انگليس

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

دولت انگليس با تامين افسران بازجو براي رژيم قذافي، سه زن را نيز به علت علاقه خاص قذافي به نيروهاي امنيتي زن در اين تيم قرار داده بود.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، روز گذشته فاش شد كه يك جاسوس زن انگليسي در ميان كساني بوده كه از يكي از سران مخالفان قذافي در طرابلس و در خدمت رژيم قذافي بازجويي كرده است.

بنابراين گزارش، "عبدالكريم بلهاج" از رهبران مخالف رژيم قذافي كه متهم بود در عمليات تروريستي بر ضد نيروهاي آمريكايي شركت داشته و در مالزي دستگير شده بود، پس از تحويل به مقامات رژيم قذافي تحت شكنجه شديد قرار گرفت. يكي از شكنجه‌گران زني انگليسي بوده است كه به همراه دو زن انگليسي ديگر ماموريت داشته تا در خدمت رژيم قذافي باشد.

بلهاج تاكيد مي‌كند كه هر چه براي پايان دادن به اين شكنجه‌ها به زن مزبور التماس كرده، مورد اعتنا واقع نشده است. گفته مي‌شود مقامات انگليسي به اين خاطر زنان را براي خدمت به رژيم قذافي فرستاده بودند كه ديكتاتور سابق ليبي علاقه‌اي خاص به نيروهاي امنيتي زن داشته است.

سرهنگ معمر قذافي، يك گروه از محافظان ۴۰ نفره زن را گرد خود جمع كرده بود كه با پوشيدن لباس‌هاي سبز و كلاه‌هاي قرمز از وي محافظت مي‌كردند. چندي پيش فاش شد كه يكي از اين زنان ۱۱ نفر از انقلابيون ليبي را اعدام كرده است.

اين گزارش حاكیست، تيم امنيتي اعزام شده از سوي MI۶ به ليبي براي خدمت به رژيم قذافي شمال، بيش از پنج و كمتر از ده افسر امنيتي بوده است كه حداقل سه نفر از آنها زن بوده‌اند.

اسناد فاش شده در دفاتر رژيم قذافي فاش كرده است كه عبدالكريم بلهاج در يك فرآيند غيرقانوني از سوی نيروهاي امنيتي انگليسي تحويل رژيم قذافي شده بود. بلهاج اكنون از فرماندهان نظامي مخالفان قذافي به شمار مي‌رود.

وي كه مدت‌ها از ديوار سلول مجرد خود آويزان و سرانجام به كما رفته بود، براي سه سال اجازه حتي يك‌بار استحمام را نيافت.

همكاري رژيم انگليس با رژيم سركو‌بگر قذافي در سركوب مخالفان اين رژيم ديكتاتوري، لكه ننگي در كارنامه دولت بريتانيا محسوب مي‌شود. دولت انگليس چندي پيش در جريان قيام محرومين اين كشور نيز دست به سركوب گسترده اين قيام زد كه طي آن دست‌كم چهار تن جان باختند.





منبع: جهان