Gerdab.IR | گرداب

اعتياد به اينترنت، توانايي‌هاي ذهني را ضعيف مي‌كند

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

يك روانشناس برجسته در انگليس هشدار داده است كه كار كردن با اينترنت، روش فعاليت مغز را تغيير مي‌دهد و در نتيجه مي‌تواند موجب كاهش توانايي كاربران در تفكر و تمركز كردن شود.

به گزارش گرداب، يك روانشناس برجسته در انگليس هشدار داده است كه كار كردن با اينترنت، روش فعاليت مغز را تغيير مي‌دهد و در نتيجه مي‌تواند موجب كاهش توانايي كاربران در تفكر و تمركز كردن شود.

دكتر "شيلا كيگان" از متخصصان علوم روانشناسي در انگليس تاكيد كرد: «استفاده طولاني مدت از اينترنت حتي مي‌تواند موجب نقص عملكرد مغزي شود.»

كيگان تصريح كرد: «ما ساعات بسيار زيادي از عمر خود را صرف كار با اينترنت مي‌كنيم و در نتيجه مغز ما در شيوه تفكر و تمركز دستخوش تغييرات جدي مي‌شود. اين مشكل به اندازه‌اي گسترده شده كه به گفته پزشكان، اعتياد به استفاده طولاني مدت از اينترنت حتي موجب آسيب مزمن مغزي مي‌شود.»

كيگان مي‌گويند: «طبق مطالعات آماري در آمريكا، برخي از كودكان زير 5 سال، روزانه بيش از 6 ساعت مقابل صفحه مونيتور يا تلويزيون مي‌نشينند. اين كودكان معمولا در سنين بالاتر فاقد مهارت‌هاي اجتماعي مورد نيازشان خواهند شد و اين مهارت‌ها به درستي در آنها رشد نخواهد كرد.»

منبع: ایسنا