بازتاب دیدار متکی با آمانو در رسانه های خارجی

بازتاب دیدار متکی با آمانو در رسانه های خارجی
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹

وزير امور خارجه كشورمان در جريان سفر به وین علاوه بر آمانو، با همتاي اتريشي خود نيز ديدار و درباره برنامه هسته‌اي ایران گفت و گو و تبادل نظر كرد.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، "کیودو" خبرگزاری رسمی ژاپن در بازتاب خبر دیدار "منوچهر متکی"، وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی آورده است: متكي در جريان سفر به وین علاوه بر آمانو با "ميخائيل اشپيندلگر" همتاي اتريشي خود نيز ديدار و درباره برنامه هسته‌اي ایران گفت و گو و تبادل نظر كرد.

كيودو افزود: در حالي كه آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي به دنبال اعمال تحريم هاي اقتصادي بيشتر عليه ايران هستند، متكي به منظور کاهش تنش ها و فشارهای کشورهای گروه وین، با "اسپيندلگر" وزیر خارجه اتریش كه كشورش عضو غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد است، دیدار و گفت و گو کرد.

شبکه خبری الجزیره نیز با انعکاس این دیدار مهم آورده است:  ایران راه مذاکره برای مبادله سوخت را همچنان باز گذاشته است.

این شبکه می افزاید: سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید این دیدار آورده است که متکی و آمانو در خصوص تبادل سوخت بر اساس شروط تعریف شده بحث و تبادل نظر کردند.

متکی پس از این دیدار تاکید کرد: تمایل ما به تبادل سوخت نشان دهنده اراده و حسن نیت ایران در برنامه هسته ای است.

المنار لبنان نیز در بازتاب این دیدار به نقل از سخنگوی آژانس، فضای حاکم بر این دیدار را فضایی تجاری توصیف کرده و بدون ذکر جزئیات آورده است: در این جلسه مسئله تبادل سوخت به بحث گذاشته شد.

این شبکه همچنین افزوده است: ایران در حالی که اعلام کرده توانایی تولید سوخت با غنای بالا را دارد، با این وجود برای اثبات حسن نیت خود بحث تبادل را همچنان باز نگه داشته است.