Gerdab.IR | گرداب

دستگيري هكر جوان در اصفهان

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان فردي را كه با هك و دسترسي غير مجاز به يكي از سامانه هاي مخابراتي اقدام به ارسال انبوه پيامك كرده بود را شناسايي و دستگير کرد.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "ستار خسروي" رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: «در پي هك و دسترسي غيرمجاز فرد يا افرادي به سامانه يكي از شركتهاي فني مهندسي مجري ارسال انبوه پيامك و ارسال تعداد زيادي پيامك تبليغاتي از طريق اين سامانه به تلفن همراه شهروندان و دادخواهي مسئولان اين شركت موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران و متخصصين اين پليس قرار گرفت.»

وي افزود: «با جمع آوري و مستندسازي ادله الكترونيك جرم، سامانه اينترنتي مربوطه به صورت فني و پليسي بازنگري و مشخص شد متهم دراولين اقدام چندين هزارپيامك تبليغاتي به مشتركين همراه اول سطح شهر ارسال كرده است.»

خسروي تصريح كرد: «در نهايت پس از بررسي مدارك و مستندات الكترونيكي جمع آوري شده و اقدامات فني صورت گرفته متهم كه " حسين- ف" 29 ساله نام دارد شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در عملياتي ويژه دستگير شد.»

رييس پليس فتا استان اصفهان در ادامه گفت: «با انتقال نامبرده به اين پليس متهم در بازجويي هاي اوليه صراحتا به بزه انتسابي اقرار كرد.»

سرهنگ خسروي با بيان اينكه متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد خاطر نشان كرد : «افرادي كه فكر مي كنند مي توانند از طريق فضاي مجازي و اينترنت به ارتكاب جرم دست بزنند و مخفي بمانند كاملا در اشتباهند چرا كه پليس فضاي و توليد تبادل اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتي راه اندازي شده و اجازه نخواهد داد عده ايي سودجو و فرصت طلب با اقدامات خود به منافع و حقوق ديگران آسيب بزنند لذا اين كاراگاهان و متخصصان اين پليس با متخلفان فضاي مجازي با اقتدار و قاطعانه برخورد خواهد كرد.»

اين مقام انتظامي در پايان به كاربران هشدار داددر نگهداري و حفاظت از گذروا‍ژه ها و رمزهاي عبور سامانه‌هاي اينترنتي و رايانه اي كوشا باشند.

1. حتی‌ الامكان رمزها و اطلاعات دسترسي سيستم هاي رايانه اي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

2.  در بازه هاي زماني مشخص رمزها، گذر واژه و اطلاعات دسترسي به سيستم هاي رايانه اي و اينترنتي خود را تغيير دهيد.

3. توصيه مي شود رمزها و اطلاعات دسترسي به سيستم هاي رايانه اي و اينترنتي و نرم افزار هاي امنيتي را در رايانه محل كار یا منزل و ... ذخيره نكنيد چون هر لحظه امكان بازيابي وجود دارد.

4. رمزها و اطلاعات امنيتي خود را تركيبي از حروف بزرگ و كوچك و اعداد و علايم خاص انتخاب كنيد و سارقان و هكرهاي اينترنتي را در راهيابي به سيستمهاي رايانه اي ناكام بگذاريد.