Gerdab.IR | گرداب

صهیونیست‌ها در پنتاگون

دسترسی مستقیم اسرائیل به اطلاعات محرمانه آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹

اطلاعاتی که خانم دکتر کاس در تشکیلات دفاعی ایالات متحده آمریکا به آن دسترسی دارد برای اسرائیل بسیار ارزشمند هستند و این موضوع به منافع ایالات متحده آمریکا لطمه می زند، به ویژه اینکه وی احتمالا می داند که پاسخ نیروی هوایی آمریکا به حمله یک جانبه اسرائیل علیه ایران چه خواهد بود.

گرداب- مقاله ای که می خوانید، یادداشت اعتراضی آنتی وار، به قلم "فیلیپ جرالدی" (از مقامات سابق سیا) به حضور وی در ارتش ایالات متحده است.

نفوذ یک اسرائیلی در پنتاگون و دسترسی به اطلاعات محرمانه
گزارش من در مورد "خانم لانی کاس" براساس آنچه که از وی در رسانه ها منتشر شده و سوابق عمومی وی (از جمله اظهارنظرهای او در مورد سیاست های امور دفاعی و امنیت ملی) تنظیم شده است.

به طور خلاصه، دکتر لانی کاس در اسرائیل به دنیا آمد و تحصیل کرد. وی مدرک دکترا در مطالعات روسیه دارد و علاوه بر زبان روسی و عبری به زبان انگلیس نیز مسلط است. خانم کاس پیش از سفر به ایالات متحده آمریکا و فعالیت در تشکیلات دفاعی ایالات متحده آمریکا، به درجه سَرگُردی در نیروی هوایی اسرائیل رسیده بود.

خانم کاس هم اکنون ارشدترین مشاور "نورتون شوارتز" رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی آمریکا است و به اکثر اسرار دفاعی ایالات متحده آمریکا دسترسی دارد.

کاس به خاطر نقشش در حمایت و ارتقاء جنگ سایبری نیروی هوایی اسرائیل مشهور است. وی نقش مهمی در سیاستهای ضد تروریستی و آمادگی های جنگی اسرائیل علیه ایران داشته است.

وی معتقد است که ایالات متحده آمریکا در جنگی طولانی علیه افراطی گری قرار دارد و پیروزی در برابر ایران لازم است و مردم ایالات متحده آمریکا باید برای پیروزی شان در این مسیر بهایش را بپردازند.

نگرانی من در مورد کاس به مشخص نبودن وفاداری وی به منافع کدام کشور از میان اسرائیل و آمریکا است. کاس از کشوری به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرده که سابقه جاسوسی گسترده و تعرض آمیزی علیه آمریکا داشته و به نظر می رسد که همچنان روابط نزدیکی با محل تولدش دارد. کاس در حالی تابعیت آمریکا را در اختیار دارد که آشکارا تابعیت اسرائیل را نیز دارد و سه فرزندش نیز در اسرائیل به دنیا آمده اند نه آمریکا.

اطلاعاتی که خانم دکتر کاس در تشکیلات دفاعی ایالات متحده آمریکا به آن دسترسی دارد برای اسرائیل بسیار ارزشمند هستند و این موضوع به منافع ایالات متحده آمریکا لطمه می زند، به ویژه اینکه وی احتمالا می داند که پاسخ نیروی هوایی آمریکا به حمله یک جانبه اسرائیل علیه ایران چه خواهد بود.

هر فردی ممکن است در هر شرایطی این موضوع را مطرح کند که یک مقام ارشد تشکیلات نظامی کشوری خارجی نباید به عنوان کاندیدای حضور در یک سمت ارشد پنتاگون در امور امنیتی انتخاب شود.

اگر کاس یک دندانپزشک بود به هیچ وجه فرقی نمی کرد که از کجا آمده و نظرات سیاسی اش چیست، اما وفاداری به منافع ایالات متحده آمریکا برای کسی که به اطلاعات فوق محرمانه وزارت دفاع آمریکا دسترسی دارد و احتمالا بر سیاست گذاری های پنتاگون نیز تاثیر می گذارد، موضوع ساده ای محسوب نمی شود.

این سوال را مطرح می کنم که آیا کاس هنوز هم با دولت اسرائیل در ارتباط است یا خیر؟ که در این مورد باید تحقیقات جدی انجام گیرد. همچنین می توان به توصیه هایی که کاس به همکارانش در پنتاگون کرده (از جمله مواضع افراطی اش علیه مسلمانان و تمایلش به حمله به ایران) اشاره کنم؛ مواضعی که دقیقا همانند مواضع دولت اسرائیل است.

اطلاعاتی که باعث نگرانی من است، سمت ارشد دکتر کاس در تشکیلات دفاعی- امنیتی آمریکا است.

پس از توصیه فردی در پنتاگون، کاس به دلیل مهارتش در زبان روسی برای حضور در یک برنامه غیرمحرمانه با بودجه وزارت دفاع آمریکا به خدمت گرفته شد. همکاران دکتر کاس می دانستند که وی یک سَرگرد سابق امور اطلاعاتی در اسرائیل بوده است. چند ماه بعد کاس در فعالیتهای محرمانه امنیتی در پنتاگون شروع به فعالیت کرد.

طی مدت 20 سال دکتر کاس در شماری از سمت های ارشد وزارت دفاع با دسترسی به محرمانه ترین اطلاعات دفاعی آمریکا فعالیت کرده است. حال چگونه می توان ثابت کرد که دکتر کاس یک مامور اطلاعاتی از سوی وزارت جنگ اسرائیل نیست؟

در حال حاضر دکتر کاس یک مشاور مهم مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز است. وی اخیرا در نشستی مهم ( که موضوع نشست برای اسرائیل مهم بوده است) حضور داشت. این نشست به این دلیل برگزار شد که ایالات متحده آمریکا در" جنگ ایده ها" در دنیا اسلام شکست خورده بود.

ممکن است گفته شود که دکتر "لانی کاس" فقط یک اسرائیلی است که در یک سمت ارشد دولتی در ایالات متحده آمریکا فعالیت می کند؛ همانند بسیاری از اسرائیلی ها. اما اینکه آیا وی با توجه به دسترسی اش به اطلاعات محرمانه پنتاگون، به منافع آمریکا وفادار است یا همچنان با دولت اسرائیل در ارتباط است و این اطلاعات محرمانه را در اختیار تل آویو قرار می دهد، سوالی مهم است که پاسخ روشنی تاکنون برا ی آن یافت نشده است.
 
منبع: الف