Gerdab.IR | گرداب

ستادكل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي تاكيد كرد:

دفاع مقدس، افسانه شكست‌ناپذيري قدرت‌هاي جهان‌خوار را باطل كرد

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

در جنگ تحميلي 8 ساله به بركت الطاف خداوندي و مقاومت شكوهمند ملت ايران، ابهت ابرقدرت‌هاي شرق و غرب شكست و پيام انقلاب اسلامي در اقصي نقاط عالم منتشر شد و امروز نشانه‌هاي خود را در صحنه بيداري اسلامي و انقلاب‌هاي مردمي و ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي ملت‌هاي منطقه آشكار ساخته است.

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي با گراميداشت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس، جنگ تحميلي را حلقه‌ واسط راهبردها و تلاش‌هاي غرب و شرق براي مهار نظام و جلوگيري از رشد بيداري ناشي از انقلاب اسلامي در منطقه و جهان دانست.

به گزارش گرداب، در بخشي از اين بيانيه آمده است: سي‌ويكم شهريورماه، در تاريخ معاصر كشور ما يادآور شكل‌گيري حماسه سترگي است كه ايران عزيز و انقلاب اسلامي را از گزند توطئه‌هاي شيطاني بيگانگان و دشمنان كينه‌توز محافظت كرد و سرچشمه عزت و سربلندي پايان‌ناپذير ملت ايران در امتداد تاريخ قرار گرفت.

ملت رشيد و ولايت‌مدار ايران با مقاومت و ايستادگي بي‌نظير خود در هشت سال دفاع مقدس تحت فرماندهي و راهبري پيامبرگونه نايب ولي خدا حضرت روح‌الله‌رحمت‌الله‌علیه معادلات متعارف نظامي و سياسي جهان را برهم زد و با اثبات حقانيت خود الگويي كارآمد از استكبار ستيزي را به ملل آزادي‌خواه و حق طلب عرضه كرد.

اين بيانيه با برشماري دستاوردها و پيامدهاي تاريخ ساز دفاع مقدس براي ملت ايران و جهان بشريت تصريح كرده است: در جنگ تحميلي 8 ساله به بركت الطاف خداوندي و مقاومت شكوهمند ملت ايران، ابهت ابرقدرت‌هاي شرق و غرب شكست و پيام انقلاب اسلامي در اقصي نقاط عالم منتشر شد و امروز نشانه‌هاي خود را در صحنه بيداري اسلامي و انقلاب‌هاي مردمي و ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي ملت‌هاي منطقه آشكار ساخته است.

در ادامه اين بيانيه افزوده شده است: تاريخ به روشني گواهي مي‌دهد تجارب دفاع مقدس، پشتوانه عظيم ملت ايران در شكست تحريم‌ها و تهديدات نظام سلطه و قدرت‌هاي زورگو گرديده و همواره انقلاب و نظام اسلامي را در مواجهه با چالش‌ها، فتنه‌ها و بحران‌سازي‌هاي دشمن، به سلامت و سربلندي عبور داده است.

اين بيانيه تمسك به فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس را نياز هميشگي ملت ايران به ويژه نسل جوان در تداوم راه پرفروغ شهيدان و حماسه‌سازان انقلاب معرفي و تاكيد ‌كرده است: حماسه دفاع مقدس، افسانه شكست‌ناپذيري قدرت‌هاي جهان‌خوار را باطل كرد و با اثبات برتري ايمان و اراده ملت بر همه قدرت‌هاي شيطاني راهي درخشان پيش روي ملل تحت ستم قرار داده است.

اين بيانيه در پايان با تجليل از حماسه جهاد و شهادت شهيدان و رزمندگان 8 ساله دفاع مقدس و دعوت از آحاد ملت فهيم و قدرشناس ايران براي پاسداشت سي‌ويكمين سالگرد اين رخداد بزرگ و آموزنده بر آمادگي همه جانبه نيروهاي مسلح براي پاسداري از انقلاب اسلامي و حراست از استقلال و تماميت ارضي كشور تاكيد كرده و آورده است: با وجود تلاش بي‌وقفه دشمنان به ويژه مثلث شيطاني آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي آوازه مقاومت ملت ايران از مرزها عبور كرده و با نفوذ به سرزمين‌هاي تحت استيلاي نظام سلطه، ناقوس پايان حاكميت مستكبران را به صدا درآورده است.