درگاه ايران كاربر محور می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۰

مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات، گفت: «در درگاه جدید ایران، نیازها و خواسته‌های کاربران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به صورت کاربر محور طراحی شده است.»

به گزارش گرداب به نقل از موبنا، "سعید مهدیون"، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات، گفت: «در درگاه جدید ایران، نیازها و خواسته‌های کاربران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به صورت کاربر محور طراحی شده است.»

وی با بیان این مطلب، اظهار کرد: «درگاه خدمات الکترونیکی ایران یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است که بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهوری از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات راه‌اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.»

وی افزود: «این درگاه که از سوی شرکت فن‌آوری اطلاعات مورد هدایت و راهبری قرار می‌گیرد به همت کارشناسان و متخصصان داخلی و با در نظر گرفتن رشد و گسترش کاربری فناوری اطلاعات در کشور مورد معماری مجدد قرار گرفته است.»

وی خاطر نشان کرد: «یکی از ویژگی‌های درگاه جدید، موتور جست‌وجوی طراحی شده برای آن است به گونه‌ای که امکان جست‌وجو در دو بخش "خدمات الکترونیکی" و "فهرست وب سایت‌ها" را فراهم می‌کند.»

مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب که در طراحی درگاه جدید ایران، جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا مورد استفاده قرار گرفته، تصریح کرد: «غنی سازی محتوا از جمله موضوعاتی است که در درگاه جدید ایران مورد توجه ویژه قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: «به عنوان نمونه می‌توان به بخش "درباره ایران" اشاره کرد که تمام اطلاعات استان‌ها در دسته‌بندی‌های اقوام و زبان، پرچم، تقویم، طبیعت، آب و هوا، استان‌ها، آثار باستانی، اماکن زیارتی، دین، صنعت، مشاهیر و پول، دسته‌بندی شده است.»

مهدیون گفت: «این بخش با هدف ارائه تصویری واضح و در عین حال کاربردی از کشورمان به بازدیدکنندگان ایرانی و غیر ایرانی تدوین شده است.»

وی تاکید کرد: «این بخش به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌شود و دارای 12 بخش بوده که هریک از بخش‌ها ارائه دهنده مجموعه کاملی از اطلاعات به صورت یکپارچه است.»